Badminton shuttles (Foto: Eelke, CC BY 2.0)

BARENDRECHT – The Flying Shuttle heeft een goede start gemaakt tijdens het afgelopen dubbelweekend. Een verslag van beide wedstrijden:

The Flying Shuttle – Smashing BC

TFS moest eerst aantreden thuis tegen promovendus Smashing BC. Een uitstekende wedstrijd met veel strijd en spannende wedstrijden. TFS speelde met Romy Claassen voor de nog altijd niet herstelde Alida Chen.

De heren dubbel Tom Blinde en Ruben Kweekel moesten de overwinning aan Roy Reijbroek en Yannic Smeets laten in drie games, 21-14/15-21 en 15-21. De dames dubbel leverde een verrassing op Romy en Kristey Latukolan speelde een uitstekende partij tegen Milou Lugters en Ella Peters. De eerste game ging overtuigend naar de dames van Smashing, maar de tweede en derde game waren een prooi van de dames van TFS.

Zowel de dames als de heren singles werden een overwinning voor TFS. Invalster Romy Claassen wist na verlies van de eerste game de tweede en derde de winst binnen te halen tegen Maureen Zewald met de game standen 19-21/24-22 en 21-16. En bracht hiermee de stand op 5-1.

De beide mixen gingen mee naar Wijchen, Ruud Nagel en Daphne Jansen moesten hun meerdere erkennen in Roy en Milou. Kristey en Ruben konden het in de derde game niet bolwerken tegen Brandon Bessem en Ella Peters. Zodat de eind uitslag 5-3 was voor de ploeg uit Barendrecht.

Van Zijderveld – The Flying Shuttle

Zondag moest de ploeg afreizen naar Amstelveen waar van Zijderveld de tegenstander was. Deze wedstrijd verliep voor de ploeg uit Barendrecht teleurstellend. Wisten ze in de thuis wedstrijd nog een winst te behalen van 6-2, nu waren de rollen omgedraaid en kon de ploeg uit Amstelveen een uitslag van 6-2 bijschrijven. Hoe dat kwam is niet helemaal duidelijk of het vroege tijdstip de oorzaak was of de lange wachttijd voor dat de wedstrijd kon aanvangen is niet duidelijk.

Van de acht partijen moesten er vier in drie games beslist worden. De twee winst partijen kwamen wederom van de goed in vorm zijnde Romy Claassen die Linda Chen versloeg met 18-21 en 19-21.

Ruben Kweekel en Kristey Latukolan hadden drie game nodig om Thomas Sibbald en Linda Chen te verslaan.

Voor TFS een wedstrijd om snel te vergeten en een goed leer moment voor de komende wedstrijd tegen concurrent Roosterse, die komend weekend op het programma staat.