Badminton shuttles (Foto: Eelke, CC BY 2.0)

BARENDRECHT – Dit keer is de seizoensopening (Kick-Off) in Almere, voor het derde jaar spelen alle eredivisie teams gelijktijdig in één hal hun eerste wedstrijd. Een goede manier om een inzicht te krijgen wat de wijzigingen zijn die er hebben plaatsgevonden bij de overige teams.

TFS opent tegen het strek geachte Duinwijck uit Haarlem. De verjongde ploeg van The Flying Shuttle zal onder leiding van de nieuwe trainer /coach Leonard van Velzen er alles aan doen het Duinwijck moeilijk te maken.

De ploeg uit Barendrecht is flink verjongd, nieuw zijn Alida Chen en Daphne Jansen. Kristey Latukolan maakte vorig jaar haar debuut.

Ook bij de heren is als vaste speler alleen Ruud Nagel weer present, nieuw zijn Ruben Kweekel en Tom Blinde beide zijn doorgeschoven van uit het tweede. Daarnaast zijn toegevoegd aan de selectie Emil Hybel Kristensen een talent volle speler uit Denemarken en George Nicolaou uit Cyprus.

TFS draaide een prima wedstrijd en wist 3 punten te behalen tegen het sterk geachte Duinwijck. De heren dubbel was een wedstrijd die gelijk in drie set werd gewonnen door TFS. Tom Blinde en Emil Kristensen besliste de wedstrijd in de derde set met 21-16 tegen Ties v d Lecqo en Jorrit de Ruiter. Ook de dames dubbel moest in drie sets gespeeld worden Kristey Latukolan en Daphne Jansen wonnen de eerste set maar de tweede en derde waren overtuigend voor Debora Jille en Akvile Stapusaityte, 21-19, 7-21 en 6-21.

De heren enkel gingen naar Duinwijck, Jordy Hilbink en Jerry Natenstedt waren een maatje te sterk voor Tom en Ruud Nagel. De dames single werden weer gedeeld Alida Chen kwam nog iets tekort tegen Akvile. Daphne wist in twee sets Raquel Humphris te verslaan. 21-14 en 22-20.

Ook bij de beide mixen werden de punten verdeeld, Ruud en Alida konden het niet bolwerken tegen Ralph Starren en Debora. Emil Kristensen en Kristey Latukolan wisten in een spannende drie setter de winst te behalen tegen Ruud Bosch en Stephanie Pietersz. Set standen 23-21, 15-21 en 21-18.

Waardoor de eindstand van 5-3 op de borden stond en TFS tevreden de thuis reis naar Barendrecht kon maken.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen DKC op het programma. Opnieuw een zware opgaven maar TFS zal zeker de strijd aangaan.