The Flying Shuttle kampioen en promoveert naar de ERE-divisie

BARENDRECHT – In de uitwedstrijd tegen directe concurrent Almere wist The Flying Shuttle weer 5 punten toe te voegen aan het totaal, waardoor het zeker is van promotie naar de hoogste divisie van Nederlandse competitie. Gesteund door een groot aantal supporters wist de ploeg uit Barendrecht zijn ongeslagen status te behouden en kon het feestje gevierd worden.

Met de wetenschap dat er hard voor een overwinning gestreden moest worden bleek wel door 4 drie setters die gespeeld moesten worden. De hardwerkende ploeg uit Almere was niet van plan zich neer te leggen bij een mogelijke nederlaag. De spelers gooide veel vechtlust in de strijd om de ervaren Barendrechters het moeilijk te maken.

De heren dubbel Saber Afif en Ruben Kweekel tegen Dennis Steenland en Sebastiaan LI was een prooi voor de heren van TFS die lieten geen twijfel bestaan wie de sterkste waren in een uitstekende partij wonnen de heren van TFS in 2 games met 16-21 en 16-21.

Jeannette v d Werff en Pascalle van Nielen betraden de baan tegen Georgy Soerland en Deborah van de Wal. Dit keer waren er 2 games nodig om te zien wie de sterkste waren. In de thuis wedstrijd ging de winst naar TFS maar dit keer waren het dames van Almere die de winst naar zich toe trokken.

Saber Afif moest aantreden tegen Sebastiaan LI een van de jonge talenten van Almere. Saber wist in een zeer gedegen partij van hoog niveau de jongeling met 2 games te overtroeven en met duidelijke cijfers 11-21 en 12-21 het punt binnen te halen.

Ruud Nagel kwam tegenover Dennis Steenland te staan. Na een slow start liet hij zijn klasse zien en ging er in 2 games met de overwinning van door. Hiermee was het kampioenschap een feit maar de ploeg wilde de ongeslagen status behouden dus werd er nog fel gestreden in de overige partijen.

De dames singles werden eerlijk verdeeld, Pascalle en Stella Li moesten er 3 games overdoen maar de winst ging naar Stella Li Sandy Bommeleijn en Deborah van der Wal maakte er een geweldig spannende partij van. De 1e game ging naar Deborah met 21-19. De 2e game werd een hit Deborah wist een voorsprong te nemen van 6-15, langzaam kroop Sandy dichterbij en wist na over en weer een matchpoint te hebben gehad de overwinning binnen te slepen met 21-23. In de derde game moest Deborah het afleggen tegen de conditioneel sterke Sandy Bommeleijn deze won fraai met 15-21.

Ook nu moesten de mixen bepalend zijn of The Flying Shuttle zijn ongeslagen status kon behouden. Ruben en Jeannette kwamen op de baan tegen Dennis en Georgy ook dit werd een kraker de 1e ging naar Almere in de 2e en 3e games wisten Jeannette en Ruben het tij te keren en wisten het winnende punt binnen te halen.

Ruud Nagel en Sandy Bommeleijn moesten het afleggen tegen Sebastiaan en Stella Li met de set standen 21-18/15-21 en 21-13. Maar de overwinning met 3-5 was binnen en kon de kurk van de fles. Met nog 1 wedstrijd te gaan kon het feest gevierd worden!

Wedstrijd

De laatste wedstrijd zal op 30 januari zijn om 19.00 uur in SPORTHAL LAGEWEI. Tegenstander dan is DKC uit Den Haag. Dan kan de ploeg voor eigen publiek een succes vol seizoen afsluiten.