Nieuwe kinderburgemeester Iglaas Adnaan geïnstalleerd

BARENDRECHT – De termijn van Iglaas Adnaan als kinderburgemeester zit er weer bijna op. Daarom gaat de gemeente Barendrecht weer op zoek naar een nieuwe kinderburgemeester die het stokje na de zomer van haar wil overnemen. Alle kinderen die in het schooljaar 2021/2022 in groep 8 zitten mogen solliciteren.

Durf jij te zeggen wat je belangrijk vindt? Weet jij wat er speelt in jouw buurt en op school? Wil jij laten horen wat kinderen te zeggen hebben? Grijp dan nu je kans en wie weet ben jij volgend jaar de nieuwe kinderburgemeester van Barendrecht. Deze speciale baan heb je voor 1 (school)jaar).

Kinderburgemeester

De belangrijkste twee voorwaarden voor het kinderburgemeesterschap is dat je in het schooljaar 2021 – 2022 in groep 8 van een basisschool moet zitten en dat je in Barendrecht woont. Verder vind je het leuk om in de belangstelling te staan, kun je goed en vlot spreken, kom je graag op voor de belangen van kinderen en ben je tijdens het schooljaar 2021 – 2022 beschikbaar voor allerlei activiteiten. Je schrijft wekelijks berichten voor op het Facebook- en Instagramaccount van de gemeente, want de inwoners van Barendrecht blijven natuurlijk graag op de hoogte van wat jou bezighoudt!

Aanmelden

Stuur een e-mail en/of filmpje waarin je vertelt waarom jij kinderburgemeester wilt worden. Geef hierin aan wat jij aan zou pakken als kinderburgemeester. Wat is jouw belofte aan de kinderen van Barendrecht? Verder is het belangrijk het inschrijf- en toestemmingsformulier in te vullen.

  • Aanmelden kan tot 6 september via kinderburgemeester@barendrecht.nl.
  • De jury kiest uit alle aanmeldingen 3 kandidaten.
  • Deze 3 kandidaten presenteren zich in september aan de jury.
  • De kinderburgemeester wordt op 26 oktober officieel benoemd door de gemeenteraad.

Foto: Op dinsdag 13 oktober 2020 werd Iglaas geinstalleerd als kinderburgemeester van Barendrecht, ze nam het stokje over van Maas van der Graaf



Bekijk hier meer artikels uit de categorie Barendrecht



« | »