Leerlingen Dalton Lyceum regelen zelf gastles van Emile Roemer

BARENDRECHT – [Foto’s] Drie VWO 5 klassen van het Dalton Lyceum hebben vanochtend (Donderdag 17 maart 2016) een gastles gekregen van SP fractievoorzitter Emile Roemer. Leerlingen wisten de politicus te strikken voor de gastles doordat ze hem tegen kwamen en aanspreken tijdens een wedstrijd van Feyenoord in de Kuip.

Dalton Lyceum leerling Sander: “Ik was samen met een vriend Emile Roemer tegen gekomen in de Kuip tijdens een wedstrijd van Feyenoord. Daar had ik hem gevraagd of hij misschien een gastles zou willen geven op onze school voor onze praktische opdracht. Wij hadden daarna contact gehad met hem en is hij uiteindelijk vandaag (Donderdag 17 maart 2016) langsgekomen om zijn gastles te geven over onder andere het onderwerp de vluchtelingencrisis.

Gastles

Samen met zijn groepsgenoten Christian, Chris en Shivin organiseerde Sander de gastles voor zijn medescholieren: “Wij hebben het in de aula gedaan van onze school en daar waren de 3 vwo5 klassen aanwezig.

Eerst maakten de groepsgenoten zelf gebruik van de gelegenheid om vragen af te vuren op de SP voorman. Daarna was er nog tijd voor de andere aanwezigen om vragen te stellen. De leerlingen hebben Emile Roemer bedankt voor zijn bezoek met een cadeau pakket: Rotterdamsche Oude Kaas met daarin een fles port, kaas, mosterd dille en nootjes. Dit pakket werd beschikbaar gesteld als geschenk door De Weypoort.

Sander besluit: “Ook hebben wij hem uitgenodigd om samen met een aantal jongens een wedstrijd van Feyenoord te bezoeken. Wij hebben veel aan de woorden van Roemer gehad en vonden het heel leuk dat hij naar onze school gekomen is.

Geslaagde college tour op #Daltonlyceum #Barendrecht. Fantastisch georganiseerd door 4 studenten. Dank. #politiek #SP

Een foto die is geplaatst door Emile Roemer (@emile_roemer) op



Bekijk hier meer artikels uit de categorie Barendrecht


Fotograaf: Ingezonden, BarendrechtNU

(Op alle foto's berust copyright. Foto's mogen zonder toestemming v.d. fotograaf niet worden gekopieerd of worden overgenomen.)



« | »