Logo Gemeente Barendrecht

BARENDRECHT – Steeds meer mensen gebruiken social media. Zij stellen vragen, uiten hun ongenoegen of melden wat zij ergens van vinden. Bij een klantgerichte dienstverlening hoort dat een gemeente daar is waar de klanten/ burgers zijn. In december 2015 is de gemeente gestart met het beantwoorden van vragen via het Twitteraccount @BARENDRECHTzh. (Bij @BarendrechtnuNL kun je natuurlijk al ruim 3 jaar lang 24/7 terecht)

De gemeente kondigde een jaar geleden aan onderzoek te gaan doen naar het gebruik van social media en Twitter in het specifiek. Het afgelopen jaar is er onderzoek gedaan en een proefproject geweest. Wethouder van der Linden gaf toen aan: “Mijn doel is om in de tweede helft van 2015 social media te gaan gebruiken als een volwaardig kanaal om contact te hebben met u als inwoner.

Wel of geen reactie

Als u een vraag stelt aan de gemeente via Twitter proberen ze deze zo snel mogelijk te beantwoorden. Op werkdagen staan medewerkers tussen 9.00 en 17.00 uur paraat om antwoord te geven op vragen en meldingen. Het streven is om uw vraag of melding binnen 24 uur (op werkdagen) te behandelen, maar niet alle informatie is meteen voorhanden. Het kan in die gevallen langer duren voor u antwoord heeft. In dat geval ontvangt u van de gemeente een bericht dat ze er later bij u op terugkomen.

Gemeente Barendrecht: “Wij reageren niet op alles. Wij zijn blij met uw mening en suggesties. Wij kunnen echter niet op alle opmerkingen reageren. Soms zullen wij met u van mening verschillen. De standpunten van de gemeente zijn weloverwogen en wij zijn altijd bereid deze toe te lichten.

Tweets

Weerman Ed Aldus maakt direct gebruik van de gelegenheid om vragen te stellen over drassige wandelpaden in de Zuidpolder:

Een recente tweet v.d. gemeente Barendrecht: Informatie na afsluiting van de Portlandse baan:



Bekijk hier meer artikels uit de categorie Barendrecht



« | »