Glashandel Emmery aan de Augustapolder failliet verklaard

BARENDRECHT – Glashandel Emmery uit Barendrecht is vorige week door de rechtbank in Rotterdam failliet verklaard. De glashandel aan de Augustapolder leverde niet alleen glas aan bedrijven, maar ook aan particulieren: “De Emmery Groep is er voor iedereen” valt nog op de website te lezen: “Iedereen kan bij ons terecht voor elk soort glas; particulieren, MKB, grote bedrijven, zorginstellingen, leveranciers, fabrieken, timmerbedrijven, kozijnenleveranciers, wandenmakers, schilders. Kortom; wij maken geen onderscheid, iedereen is welkom.

Update, reactie van Marvin Emmery: “De groothandel bv is failliet en zijn we voor in verweer gegaan om dit dus terug te draaien. Het staat los van alle glaszet werkzaamheden en dit raakt de mensen dus ook niet de mensen waar we glaszetten en verduurzamen. Binnen de groep vallen 6 BV’s waarvan de groothandel dus failliet is verklaard.” Het bedrijf geeft aan dat de glaszet activiteiten na het faillissement van de groothandel gewoon zijn voortgezet.

Het bedrijf was afgelopen week niet bereikbaar voor vragen (Update; zie hierboven). Een curator is vorige week, op 23 april, aangesteld voor de afhandeling van het faillissement van “Glashandel P.B. Emmery B.V.” Er zijn daarnaast nog diverse aan Emmery gelieerde BV’s voor o.a. projecten, de glasservice en glashandel (Amsterdam). Navraag over de staat van deze bedrijven is vooralsnog onbeantwoord gebleven. Deze bedrijven zijn niet failliet, zo meldt Marvin Emmery in een update. Een dag na het faillissement stonden de werkbusjes van het bedrijf overdag (op een werkdag) op het parkeerterrein bij het kantoor aan de Augustapolder. Het is vooralsnog niet duidelijk of er wordt gekeken naar de optie tot een doorstart.

Wachten

In online reviews werd de afgelopen jaren al veelvuldig geklaagd over de lange wachttijden bij het bedrijf nadat er glas was besteld. Klachten over vele maanden tot zelfs jaren wachten zijn niet zeldzaam. “Ik wil iedereen afraden om met dit bedrijf in zee te gaan, ik wacht al 3 jaar op mijn balkonruiten” en “Toen wij na 8 maanden! wilden annuleren kon het ineens binnen een week geplaatst worden.“, valt te lezen in online reviews van afgelopen weken.

Recent nam het aantal klachten in de reviews toe: “Houden je totaal niet op de hoogte van de status. Bellen NOOIT terug. Reageren NIET op een klachtenformulier. (…) Bizar dat dit bedrijf nog bestaat, want ik kan me helemaal vinden in de klachten die in de andere slechte reviews staan“, laat iemand 3 weken geleden (vlak voor het faillissement) nog weten in een online review. In een andere review geeft een klant (1 maand voor het faillissement) aan via een monteur te hebben gehoord dat het bedrijf al langer betaalproblemen had en leveranciers niet betaalde: “Wat een vreselijk bedrijf. Opdracht gegeven, moet overal zelf achteraan. (…) wat bleek later wat ik via de monteurs hoorde, emmery betaald zelf de leverancier niet dus krijgt niks geleverd. Schijnt al jaren tegen faillissement aan te zitten

In een aantal reviews werd de afgelopen maanden ook al aangegeven dat verzekeraars zijn gestopt met Emmery als leverancier van glas bij schadegevallen.

Mocht er (via de curator) alsnog een reactie komen op de per mail  ingediende vragen, dan zal dit artikel worden aangevuld (zie bovenaan).



Bekijk hier meer artikels uit de categorie Ondernemen



« | »