Splinternieuwe (waterdichte) iPhone voor redder in nood bij te water geraakte auto

BARENDRECHT – [Foto’s] Begin oktober raakte een voertuig op de GROEN-rotonde in een slip, de auto raakte van de weg en kwam in de vijver van de rotonde terecht. In de auto zat nog een mevrouw, ze had nog een gordel om en kreeg de deur niet open. Zij kon door snel handelen uit haar zinkende auto worden gered door Raymond.

Op dat moment leek alles goed te zijn afgelopen. Raymond kwam er echter al snel achter dat hij zijn iPhone nog in zijn broekzak zat. En de verzekering, zo bleek later, die wilde (in eerste instantie) niets vergoeden: hij was ‘vrijwillig’ het water ingesprongen. Het bericht kwam landelijk in het nieuws (Editie NL, Telegraaf, etc) en diverse radiostations (Qmusic, 3FM, Radio 2) pakte het verhaal op.

Nieuwe waterdichte iPhone

Gisteren, ruim twee maanden na het incident, werd de redder in nood zelf geholpen. René Smink (foto, links) van de Smink Group uit Veghel hoorde het verhaal op de radio en werd in contact gebracht met Raymond (foto, rechts) en zijn vriendin Jitske. René wilde Raymond graag helpen en bood hem een spiksplinternieuwe waterdichte iPhone aan. Gisteravond (Woensdag 21 december 2016) ontmoette ze elkaar in een horecagelegenheid aan het Havenhoofd voor de overhandiging van de iPhone. René: “Hoe kan het zijn dat verzekeraar ASR deze held letterlijk met een nat pak achterlaat?” Een dankbare Raymond nam in het bijzijn van zijn vriendin de telefoon in ontvangst en had daarbij ook nog een presentje voor René en zijn vrouw.

Uit het gesprek gisteravond (Woensdag 21 december 2016) bleek dat beide heren al eerder heftige ervaringen hebben gehad bij het verlenen van (eerste) hulp bij ernstige en zelfs een dodelijk ongeval. René vertelde dat Raymond precies heeft gedaan wat hij moest doen op de betreffende ochtend bij de GROEN-rotonde: helpen, en daarvoor wilde hij hem graag de nieuwe iPhone schenken.

Cliniclowns

Eind oktober heeft de verzekeraar ASR nog contact gehad met Raymond. Toen bleek dat de verzekeraar toch bereid was alle kosten te vergoeden, waaronder de iPhone (kleding, schoenen, de auto van een collega (…) hadden ook waterschade). Raymond heeft het aanbod van de verzekeraar, na wat er eerder was aangeboden, afgeslagen. De verzekeraar maakte het geld toch over. Raymond heeft dit bedrag opgesplitst om een aantal zaken goed te kunnen maken bij een collega (waterschade) en zijn baas en andere collega’s (dag niet gewerkt vanwege alle media aandacht). Daarnaast heeft de redder in nood een geldbedrag beschikbaar gesteld voor het goede doel: er gaat €200 naar CliniClowns.



Bekijk hier meer artikels uit de categorie Barendrecht


Fotograaf: Jordi Menheer, BarendrechtNU

(Op alle foto's berust copyright. Foto's mogen zonder toestemming v.d. fotograaf niet worden gekopieerd of worden overgenomen.)



« | »