BARENDRECHT – Wie al enige tijd de gemeente Barendrecht volgt via het sociale medium Twitter weet dat ze eigenlijk niet zo ‘sociaal’ zijn. Het Twitteraccount van de gemeente zendt voornamelijk informatie de digitale wereld in, maar antwoorden op vragen en opmerkingen zijn vrijwel uitgesloten.

Deze instelling lijkt ervoor te zorgen dat de laatste tijd steeds minder mensen vragen stellen aan de gemeente via Twitter.

Tijd voor verandering

Het gemeente account heeft zo’n 3.700 volgers op Twitter. Wethouder Lennart van der Linden: “(…) Maar de interactie met inwoners en ondernemers via dat kanaal kan veel beter. En onder social media valt natuurlijk meer dan alleen Twitter.

Op het gebied van social media gebeurt momenteel erg veel, zeker ook bij gemeenten. Barendrecht hoeft het wiel dus niet meer opnieuw uit te vinden. Eind januari bracht de wethouder samen met zijn collega- wethouders uit Albrandswaard en Ridderkerk, daarom een bezoek aan de gemeente Etten-Leur. Hoe gaan ze daar om met social media? Wat kan Barendrecht daarvan leren?

Dienstverlening

Bij hoogwaardige dienstverlening hoort voor het college van B&W goed communiceren. Natuurlijk ook via social media. Wethouder Van der Linden: “Mede geïnspireerd door het werkbezoek aan Etten-Leur onderzoeken wij in de eerste helft van 2015 de mogelijkheden. Daarna willen wij praktisch aan de slag, eerst met een proefproject. Mijn doel is om in de tweede helft van 2015 social media te gaan gebruiken als een volwaardig kanaal om contact te hebben met u als inwoner.



Bekijk hier meer artikels uit de categorie Barendrecht



« | »