Pop-up winkel Rockin' Green officieel geopend in Carnisse Veste

BARENDRECHT – [Foto’s] Gistermiddag (Zaterdag 4 maart 2017) om 12:00 uur werd de nieuwe popup-winkel Rockin’ Green op de Carnisse Veste geopend. Met het doorknippen van het lint werd de winkel aan de kop van het winkelcentrum officieel geopend. In de pop-up shop worden baby- en kinderproducten verkocht die maatschappelijk verantwoord, duurzaam en/of Fair Trade zijn.

De winkel zal in eerste instantie voor drie maanden op de Carnisse Veste gevestigd zijn. Eigenaresse Renate Rocha zal op basis van resultaten in die periode bekijken of een langere vestigingsperiode mogelijk is.

Pop-up winkel

Renate heeft de winkel met hulp van haar team in krap één week moeten opbouwen: afgelopen maandag ontving ze de sleutel en konden ze beginnen met klussen en inrichten. Tot gisteren (Zaterdag 4 maart 2017) werd de webshop van Rockin’ Green vanuit het huis van de eigenaresse gerund, maar het huis kwam steeds voller te staan met dozen vol producten. Dankzij de fysieke winkel is er weer ruimte om door te groeien. “Het was een geslaagde opening, we kijken uit naar een gezellige tijd in Carnisse Veste!“, aldus de eigenaresse.

Het dure en geitenwollensokken imago dat veel mensen nog hebben bij ecologisch verantwoorde producten poetst Renate graag op. “De artikelen van Rockin’ Green zijn niet alleen eerlijk en duurzaam maar ook nog eens kleurrijk en hip. Zo zijn onder meer de kleding, speelgoed en verzorgingsproducten alles behalve saai. Als moeder van twee jonge kinderen houd ik de trends goed in de gaten de bio-industrie speelt daar de laatste jaren erg goed op in. Bovendien wordt de samenleving steeds bewuster van duurzaamheid bij aankopen. En geven van eerlijke cadeaus hoeft helemaal niet duur te zijn. Voor een bedrag onder de tien euro loopt een klant al weg met iets leuks.

Voelen en ruiken

Met de komst van de pop-up store heeft de webshop nu ook een fysiek adres waar klanten de producten kunnen bekijken. Renate legt uit dat de meerwaarde hiervan onder andere is dat klanten de producten kunnen voelen: “Neem bijvoorbeeld de bijtring, bestekset of drinkbeker uit de bioserie die 100% van planten zijn gemaakt, vrij zijn van BPA, PVC en chemischestoffen. Qua uiterlijk en materiaal bijna niet te onderscheiden van vergelijkbare producten die niet duurzaam zijn. Consumenten hechten nog veel waarde aan het kunnen aanraken, voelen en ruiken van materialen, vooral als ze horen dat een alledaags product geheel van planten gemaakt is. Hetgeen wat bij een webshop niet direct mogelijk is” legt Renate Rocha uit.

Foto: Eigenaresse Renate Rocha knipt het lint door bij de opening.



Bekijk hier meer artikels uit de categorie Ondernemen


Fotograaf: Jordi Menheer, BarendrechtNU

(Op alle foto's berust copyright. Foto's mogen zonder toestemming v.d. fotograaf niet worden gekopieerd of worden overgenomen.)



« | »