Gemeente beantwoord veelgestelde vragen over het nieuwe afvalbeleid (container)

BARENDRECHT – In 2021 worden in Barendrecht, Albrandswaard en Ridderkerk enkele inzamelroutes van huishoudelijk afval aangepast. Let op: de ophaaldagen kunnen hierdoor wijzigen.

Vanaf heden is de gepersonaliseerde afvalkalender en de afval-app te raadplegen om te zien op welke dag de (mini)container in het nieuwe jaar wordt geledigd. De wijzigingen die zijn doorgevoerd dragen bij aan efficiency en CO2 reductie, zo stelt BAR Afvalbeheer.

Overgangsweek

Voor de huishoudens waarvoor er iets verandert, dient de week van 4 januari 2021 als overgangsweek tussen het oude en nieuwe inzamelschema. In die week kan het gebeuren dat er éénmalig een afwijkende ophaaldag óf een extra ophaaldag is gepland. Op deze manier zitten er nooit te veel weken tussen het legen van minicontainers. Na de overgangsweek blijft het aantal keer per maand dat de minicontainers worden geledigd gelijk aan afgelopen jaar.

Nieuwe afvalkalender 2021

De nieuwe inzameldagen zijn te vinden in de gepersonaliseerde afvalkalender en in de BAR afval-app. De afvalkalender is te vinden op de website bar-afvalbeheer.nl of door de BAR afval-app te downloaden. In de app staat de afvalkalender en is het mogelijk om een herinnering in te stellen, zodat de inwoners weten welke minicontainer er aan de straat gezet kan worden.

De BAR Afval-app is gratis te downloaden via google play-store en de app store. Inwoners die niet in het bezit zijn van een computer of smartphone, kunnen telefonisch contact opnemen met BAR Afvalbeheer.

Ook tijdens de feestdagen worden de containers op een ander moment geleegd:



Bekijk hier meer artikels uit de categorie Barendrecht



« | »