BARENDRECHT – Per 1 januari 2015 werkt het gemeentelijk Servicecentrum op werkdagen vanaf 12.00 uur alleen op afspraak. Op dit moment is dat vanaf 15.00 uur. Door op afspraak te werken, worden de wachttijden in het Servicecentrum een stuk korter.

Inwoners met een afspraak hoeven gemiddeld maar 1 minuut te wachten. Tijdens de ‘vrije inloop’ kunnen wachttijden, zeker op erg drukke momenten, soms een stuk hoger liggen. Wethouder Lennart van der Linden: “Wij merken dat het maken van afspraken goed werkt. Zowel voor ons als voor inwoners. Wij kunnen als gemeente veel efficiënter werken. En inwoners met een afspraak hoeven maar kort te wachten. Daarom breiden wij het werken op afspraak uit.

Flexibel

De nieuwe regels voor het Servicecentrum gaan op 1 januari 2015 in. Voor bezoekers die na die datum na 12.00 uur langskomen zonder afspraak, wordt geprobeerd ter plekke alsnog een afspraak in te plannen. Dat kan wel betekenen dat zij wat langer moeten wachten.

Ook in bijzondere situaties stelt de gemeente zich flexibel op. Wethouder Van der Linden: “Stel dat u uw paspoort kwijt bent en u moet de volgende dag op reis. U komt langs op het gemeentehuis, maar u bent in alle hectiek vergeten een afspraak te maken. Natuurlijk doen wij dan onze uiterste best u zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Meer informatie?

Een afspraak maken kan heel eenvoudig via barendrecht.nl. Geen beschikking over internet of vragen over het maken van een afspraak? Bel de gemeente: 14 0180 (alleen zes cijfers toetsen).



Bekijk hier meer artikels uit de categorie Barendrecht



« | »