Kamer in Hospice de Reiziger

BARENDRECHT – Door een blikseminslag bij Hospice de Reiziger bleek recent dat de brandmeldinstallatie hierdoor defect is geraakt. Een eventuele brandmelding zou daardoor niet meer bij de brandweer van Barendrecht terechtkomen.

De Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond gaf aan dat de installatie per direct gerepareerd moest worden, anders moest er ontruimd worden. “Of… het hospice moest voor 24 uur per dag brandwachten inhuren, iets dat voor ons financieel niet haalbaar is.“, zo schrijft het Hospice op Facebook.

Reparatie

De oorspronkelijke leverancier van de installatie wilde de reparatie niet uitvoeren en heeft hun offerte van 7 juli 2017 ingetrokken. Zo stond het hospice voor een lastige situatie. Laurens bleek bij navraag geen capaciteit te hebben om onze gasten eventueel op te vangen.

Na overleg met de Veiligheidsregio is contact gezocht met Hoogenboom Beveiliging uit Brielle. Directeur Ben Hoogenboom begreep de urgentie en is direct naar het hospice gekomen om orde op zaken te stellen, hoewel hij niet de leverancier van de installatie is.

Door het doortastende optreden van dit bedrijf en de juiste adviezen van de Veiligheidsregio is ontruiming voorkomen.” Na de inhuur van twee brandwachten voor een nacht, is de installatie snel en volgens de richtlijnen gerepareerd en sinds woensdag weer volledig operationeel. De komende weken onderzoekt Hoogenboom of de blikseminslag verdere schade heeft veroorzaakt.

Het Hospice is erg blij met de actie van de installateur: “Alles is weer veilig als vanouds, maar u begrijpt dat het bedrijf uit Brielle van ons de ‘warme douche’ krijgt.



Bekijk hier meer artikels uit de categorie Barendrecht



« | »