Barendrechtse "The Marvel’s" winnen de NDB Landelijke bekerkampioenschappen

Zondag 16 juni vonden in Sporthal Corlaer de NDB Landelijke Bekerkampioenschappen plaats. The Marvel’s uit Barendrecht, bestaande uit Mike van Duivenbode, Danny van Trijp, Wesley Plaisier, Elvin Geerlof, Mitchell Schukkmann, Thom van den Herik en Jurgen Hoogvliet ging er dit jaar met de titel vandoor.

The Marvel’s is het eerste team van de Rijnmond Darts dat zich tot NDB landelijke bekerkampioen weet te kronen. Doordat een team zich vanwege omstandigheden terug getrokken had, hoefden ze maar twee poulewedstrijden te spelen. Daarin waren ze met 6-1 en 5-2 tweemaal overtuigende de sterkste. In de kwartfinale moest Kremer 5 van DVO er met 4-1 aan geloven. In de halve finale wachtte No Mercy van DBA, wat in de kwartfinale met 4-2 te sterk was gebleken voor de DKE Fifth Division met drie PDC tourkaarthouders in het team.

De Almeerders wisten nadat Ron Meulenkamp als enige een singel gewonnen had er nog een teamgame uit te slepen door beide koppelpartijen te winnen, maar moesten toch met 4-3 hun meerdere erkennen in de jongens uit Barendrecht. In de finale waren ze met 4-1 te sterk voor Under Pressure van de TDV, dat op de NDB landelijke bekerkampioenschappen werd vertegenwoordigd door Carlo van Cleef, William Leijten, Danny Bosch en Rob Tilemans.

Kwartfinale

Under Pressure (TDV) – Rebels (RDB) 4-1