Kunstgras voetbalveld

BARENDRECHT – Na twee gelijke spelen en een overwinning in de eerste klasse was Smitshoek er op gebrand om de uitwedstrijd tegen VVGZ te winnen. In Zwijndrecht werd een verdiende 0-2 zege geboekt. Voor de pauze scoorden John de Ronde en Rody van Hemert. Na de hervatting verzuimde Smitshoek de score verder op te voeren.

VVGZ begon furieus te jagen na de aftrap van Smitshoek. Bijna leidde dat gelijk tot een kans, maar keeper Mike van de Wijngaart had geluk dat zijn uittrap net niet goed viel voor de aanval van VVGZ. Daarna zakte de ploeg uit Zwijndrecht ver terug en was het Smitshoek in de tenues van Jordex en ING dat het heft in handen nam. Buiten een schot van John de Ronde wist Smitshoek eigenlijk het eerste half uur geen grote kansen te creëren. Een dood spelmoment moest de ban breken. Een vrije trap vanaf rechts werd door keeper Maarten Vintges niet ver genoeg weg gestompt, waarna John de Ronde de 0-1 met het hoofd wist aan te tekenen. Dat was het signaal voor Smitshoek om wat makkelijker te gaan voetballen. Gilliomar Leona was dicht bij een doelpunt, maar raakte de buitenkant van de paal vanuit een moeilijke hoek. Op slag van rust was er dan toch verdiende 0-2. Uit een hoekschop wist linksback Rody van Hemert te scoren met het hoofd.

Na deze comfortabele ruststand werd het beeld van de tweede helft toch wat meer voor VVGZ. De ploeg van Raymond Frehe liet zich iets terugzakken, waardoor de thuisploeg iets meer ruimte kreeg om te voetballen. Verdedigend kwam de ploeg echter nauwelijks in de problemen. De grootste kansen waren juist voor de bezoekers. Zo waren Tom Achterberg en Gilliomar Leona heel dicht bij een treffer. Na een uur werd Daniël da Cruz naar de kant gehaald en kwam Sten Wever het veld in. Binnen 20 seconden had hij kunnen scoren, maar in de 1 tegen 1 situatie bracht het uitgestoken been van keeper Vintges redding. Even later werd Laurens Visser afgelost door Sean Verburg. Daarna werd VVGZ nog 2 keer gevaarlijk, waarbij zelfs de lat nog geraakt werd door een van richting veranderd afstandsschot. Met nog 10 minuten te gaan schoot Erwin Bravenboer een vrije trap hard op de lat. In de omschakeling probeerde VVGZ nog een kans te creëren en bijna lukt dat doordat Mike van de Wijngaart en Thijs Oomsen niet duidelijk waren tegen elkaar. Net op tijd wist Van de Wijngaart de bal weg te trappen, waarbij hij geraakt werd door de inkomende Wayne van den Burg. Scheidrechter Van Dijk aarzelde niet en trok de enige kaart van de wedstrijd, de rode kaart voor de Zwijndrechtse aanvaller. In de resterende tien minuten kwam Smitshoek niet meer in gevaar en schoot invaller Sean Verburg nog bijna de derde treffer binnen.

Zaterdag 3 oktober speelt Smitshoek uit bij Bruse Boys in Bruinisse.

Opstelling Smitshoek:

Mike van de Wijngaart, Romain van Bruggen, Ricardo Malaihollo, Thijs Oomsen, Rody van Hemert; Tom Achterberg, Erwin Bravenboer, John de Ronde; Gilliomar Leona (85./Justin Snijders), Laurens Visser (62. /Sean Verburg), Daniel da Cruz (61./Sten Wever)