Voetbal

BARENDRECHT – Het eerste elftal van BVV Barendrecht komt volgend jaar uit in de Tweede Divisie. Met een zege op SteDoCo plaatsen de rood/witten zich zaterdag op twee duels van het competitieslot definitief voor het nieuwe voetbalpodium.

Barendrecht lag al voor rust op koers, want dankzij twee kopgoals van Bas Mourits en Max van Dijk gingen de Bongerdbewoners met een 2-0 voorsprong aan de thee. Na de onderbreking kwam SteDoCo terug in de wedstrijd dankzij een doelpunt van Jermaine van Pijkeren, maar twintig minuten voor tijd verruimde Donny Navajas Sanches de score weer naar 3-1. Beide ploegen raakten daarna nog de paal, maar gescoord werd er niet meer op De Bongerd, waar na het laatste fluitsignaal een klein feestje werd gevierd vanwege de promotie. Het wedstrijdverslag en de wedstrijdbeelden vindt u hier.