Merel van Krimpen en Lotte van Noort Nederlands Kampioen turnen

BARENDRECHT/DORDRECHT – In het weekend van 21 en 22 mei werd in Dordrecht het bondskampioenschap 3e divisie georganiseerd. Tijdens de halve finales eerder het seizoen wisten 10 turnsters van GV Barendrecht zich te plaatsen voor de meerkampfinale. Daarnaast werden er ook 9 toestelfinales behaald.
Op zaterdag 21 mei vond de meerkampfinale plaats, hier gaan de beste 36 turnsters van Nederland de strijd met elkaar aan om de felbegeerde titel. Het behalen van de finale is uiteraard al een prestatie op zich!

In ronde 1 mochten er maar liefst 7 turnsters van GVB aantreden op de wedstrijdvloer. Bij de pupillen 1 N3 bleek dit een spannende strijd tot de laatste turnster van de wedstrijd. Hier bleek Merel van Krimpen de allersterkste en mocht plaatsnemen op het hoogste podium, zij mag zich dan ook Nederlands Kampioen noemen. Met minder dan een punt verschil won Quinty Koenraadt hier het zilver. Charlize Toekimin turnde zich naar een keurige 10e plaats, waar Sarissa Vrauwdeunt 36e werd.

Bij de pupillen 2 bleek het ook een spannende strijd, waar Lotte van Noort afgelopen weekend het meest stabiel turnde. Ook zij mag zich Nederlands Kampioen noemen, gevolgd door Evelien Reinhard, welke hier heel knap het zilver pakte. Ook Kristel van der Beek turnde zich naar de betere helft van Nederland en eindigde op een keurige 13e plaats.

Bij de jeugd N4 wist Katja van Amerongen zich naar een 15e plaats te turnen, Nora van Raaij kon vanwege een blessure helaas niet deelnemen. Jeugd 3e divisie Anna Ensing kon haar gouden medaille van de halve finale helaas niet evenaren en eindigt op een 31 plaats. Na een spannende strijd wist junior 3e divisie Verena Onnink zich keurig binnen de top 10 te turnen en eindigde met minimale verschillen op een 7e plaats.

Op zondag 22 mei vonden de toestelfinales plaats, de beste 8 turnsters per toestel gingen nogmaals de strijd met elkaar aan, per toestel waren er 3 medailles te verdienen. Merel van Krimpen vond de meerkamptitel niet genoeg en werd ook heel knap Nederlands Kampioen op de vloer en brug, op balk eindigde zij net naast het podium op een 4e plaats. Ook Lotte van Noort wist haar tweede titel van dit weekend te winnen op de brug.

Daarnaast waren de uitslagen als volgt: Quinty Koenraadt 5e op brug, Anna Ensing 5e op sprong, Verena Onnink 4e op vloer, Kristel van der Beek 6e op vloer, Katja van Amerongen 5e op balk.

Een mooi wedstrijdweekend voor GVB, met mooie prestaties, knappe turnsters, 2 Nederlands Kampioenen op de meerkamp plus 2 zilveren medailles op de meerkamp en 3 Nederlands Kampioenen op het toestel zorgde voor veel complimenten op de wedstrijdvloer en toch ook wel wat emotie. Komende weekend en het eerste weekend van juni vinden de finales voor de 1e en 2e divisie plaats, ook hier komt GVB in actie.