Goud voor kunstrijdster Dani Loonstra in Leeuwarden

Dit weekend werd in Leeuwarden de 4e selectiewedstrijd voor deelname aan het Nederlands Kampioenschap Kunstrijden verreden. De rijdsters van Kunstrijvereniging De Drechtsteden hebben prima prestaties neergezet.

1e plaats Dani Loonstra

In de categorie Advanced Novice dames reden de dames zaterdag in een veld van 17 rijdsters de korte kür. Dani Loonstra (13) uit Barendrecht reed een zeer goede technische korte kür waarmee zij 2e werd. Zondag werd de lange kür gereden en op de Friese ijsbaan reed Dani Loonstra een prachtige foutloze lange kür. Ze sprong twee dubbel Axels, de moeilijkste dubbele sprong, en haalde voor de eerste keer dit seizoen al haar levels met de pirouettes en een total score van 82,76. en reed met de korte kür een PB. Zij was veruit de beste rijdster in deze categorie en werd dan ook zeer verdiend eerste.

Junioren

In de categorie Junioren dames eindigde Sophie Bijkerk op de 4e plaats. Zowel na de korte (32,03 punten) als lange kür eindigde zij als 4e. Sophie wordt elke wedstrijd beter gedurende dit seizoen en is op weg om op haar top te gaan rijden.

5e plaats Gabi Loonstra in Pre basic novice A

Met vier rijdsters in een veld van 17 rijdsters was DDD in deze categorie goed vertegenwoordigd. Gabi Loonstra (9) uit Barendrecht reed zeer netjes maar ietsje traag waardoor niet alles helemaal goed uit de verf kwam. Gabi kan beter, toch behaalde zij met 23,09 punten een mooie 5e plek. Clubgenootjes Lilia Lupanova, Josefine Boer en Gabriela Arvelo werden respectievelijk 2e, 3e en 16e.

De rijdsters werden werden gecoacht door trainsters Marieke Ter-Kruithof en Nikki Davison. De drie Barendrechtse rijdsters hebben zich reeds gekwalificeerd voor deelname aan het Nederlands Kampioenschap kunstrijden van 22 t/m 25 februari op de Uithof in Den Haag.

Foto: Helemaal links Dani Loonstra en 2e van rechts Sophie Bijkerk