3e plaats voor kunstrijdster Gabi Loonstra tijdens KNSB selectiewedstrijd

BARENDRECHT Op 16 en 17 december werd op de Jaap Eden ijsbaan in Amsterdam de derde KNSB selectiewedstrijd voor deelname aan het Nederlands Kampioenschap verreden. In de categorie Pre Basic Novice dames A en een veld van 18 rijdsters waren twee plaatsen op het podium voor rijdsters van Kunstrijvereniging De Drechtsteden.

De Barendrechtse Gabi Loonstra (9) schaatste zich met 28,92 punten zeer verdienstelijk naar de 3e plaats op het podium. Op de 1e plaats eindigde clubgenootje Lilia Lupanova.

Juniore Sophie Bijkerk maakt progressie

In de categorie Junioren is Barendrechtse Sophie Bijkerk (15) op de weg terug. Na een lastige start in het wedstrijdseizoen is er nu progressie.

Sophie behaalde haar punten voor deelname aan het NK. In een veld van 23 rijdsters reed ze een prima korte kür waarmee zij met 29,68 punten op de 6e plaats eindigde. Met 56,02 punten eindigde Sophie na de lange kür op de 8e plaats waarmee de eindranking met 86,60 goed was voor een 7e plaats.

De dames werden gecoacht door trainster Astrid Winkelman. De drie dames hebben zich allen reeds geplaatst voor deelname aan het NK. Het Nederlands Kampioenschap kunstrijden is van 22 t/m 25 februari 2018 op de Uithof in Den Haag.