Podiumplaats kunstrijdster Dani Loonstra in internationale Antwerp Diamond Trophy

Vrijdag 20 en zaterdag 21 oktober werd in Wilrijk Antwerpen de 1ste Antwerp Diamond Trophy verreden. In IJsstadion Antarctica werd Kunstrijvereniging De Drechtsteden vertegenwoordigt door rijdsters in de verschillende categorieën.

De Barendrechtse zusjes Loonstra vertegenwoordigden hun Dordtse club Kunstrijvereniging De Drechtsteden.

2e plaats Dani Loonstra

In de categorie Advanced Novice in een internationaal veld van 15 rijdsters wist Dani Loonstra (12) uit Barendrecht in haar korte kür de dubel Axel te landen en eindigde hiermee met 24,75 punten op de 7e plaats. Zondag reed zij met verve en wist een uitstekende lange kür, met opnieuw de dubbel Axel, neer te zetten . Met een puntentotaal van 73,65 schaatste zij zich van de 7e plaats na de korte kür naar de 2e plaats op het podium.

Zondag kwamen de dames Miniemen Cubs girls op het ijs. In een internationaal veld van 19 rijdsters reed Gabi Loonstra (9), in deze voor haar nieuwe categorie, een sterke kür. Zij behaalde 18.16 punten waarmee zij op de 15e plaats eindigde.

Coaching en begeleiding was in handen van een trotse Astrid Winkelman, trainster van beide dames.

Foto: Gabi Loonstra met coach Astrid Winkelman