3e plaats voor kunstrijdster Dani Loonstra bij KNSB selectiewedstrijd

Kunstrijdster Dani Loonstra (12) uit Barendrecht heeft afgelopen weekend goede zaken gedaan tijdens de eerste KNSB selectiewedstrijd  in Alkmaar. De rijdster van Kunstrijvereniging De Drechtsteden Dordrecht reed zaterdag een prima technische korte kür in de categorie Advanced Novice dames. Dani heeft voor de eerste keer in een wedstrijd de moeilijke dubbel Axel gesprongen. In de trainingen beheerst zij deze sprong al enige tijd. Met de korte kür behaalde zij 27.53 punten.

Zondag reed Dani een mooie lange kür met opnieuw een dubbel Axel en technische moeilijke elementen en sprongen. Met een total score van 74,92 punten eindigde Dani op een mooie 3e plaats op het podium. Er volgen nog twee selectiewedstrijden maar met dit puntentotaal heeft zij zich reeds  geplaatst voor deelname aan het  Nederlands Kampioenschap kunstrijden dat plaatsvindt van 22 t/m 25 februari 2018 in Den Haag.

Juniore Sophie Bijkerk

Voor Juniore Sophie Bijkerk (15) uit Barendrecht is de eerste wedstrijd geen groot succes geworden. Zij reed een redelijke kort kür maar in haar vrije kür zondag werd zij overvallen door wedstrijdzenuwen en kon zij de gewenste vorm niet vinden.
In een veld van 20 rijdsters eindigde Sophie op de 8e plaats met een total score van 74,66 punten.

In de komende wedstrijden zal Sophie haar wedstrijdvorm terug moeten gaan vinden en is er alle vertrouwen dat dit gaat lukken.