Barendrechtse kunstrijdster Gabi Loonstra in de prijzen bij Clubwedstrijd

DORDRECHT – Tijdens de Drechtsteden clubwedstrijd afgelopen zondag op de Dordtse Sportboulevard konden de jongste rijdsters van de Dordtse Kunstrijvereniging De Drechtsteden  in hun solokür laten zien wat zij in het afgelopen seizoen geleerd hebben  en welke progressie zij hebben geboekt.
Natuurlijk streden zij om de hoogste punten. In diverse categorieën was er ook deelname door  rijdsters van collega Kunstrijvereniging Ysvogels  Zoetermeer.

Soloküren

in de Pupillen A was de eerste plaats voor een DDD rijdster. De 7 jarige Gabi Loonstra uit Barendrecht werd ruimschoots 1e. In de categorie midi’s/maxi’s mocht  Dzejna Barakovic (12) uit Rotterdam zeer verdiend  het goud in ontvangst nemen.

Showrijden

In het middagprogramma was er ruimte voor een wedstrijd solo en duo showküren. Voor het in grote getale aanwezige publiek verrassend. Showküren worden bij de vereniging  regelmatiger  in het programma opgenomen en er zal meer getraind gaan worden door een aantal  rijdsters voor deelname aan het Nederlands Kampioenschap showrijden 2017.

In de categorie Duo’s show eindigden  op een 3e plaats de jonge  rijdsters Gabi Loonstra en Josefine Boer (9)  uit Oud Beijerland. Op het nummer Up town funk van Bruno Mars maakten zij er een feestje van en met hun goede skating skills mochten zij op het podium niet ontbreken.

Het coachesteam Astrid Tammeling-Winkelman, Nicole Goossens en Marieke Ter-Kruithof kan op een geslaagde wedstrijddag terugkijken. De dag werd afgesloten met een feestelijk  prijsuitreiking.