Podiumplaats voor 6-jarige kunstrijdster Gabi Loonstra uit Barendrecht

BARENDRECHT/DORDRECHT – Tijdens de door Kunstrijvereniging De Drechtsteden georganiseerde jaarlijkse Drechtstedenbokaal op zondag 8 maart wisten veel kunstrijdsters in alle leeftijdscategorieën de plaatsen op het podium te bezetten.

Debuutwedstrijd

Deze druk  bezochte wedstrijd op de ijsbaan binnen de Dordtse Sportboulevard was voor vele jonge rijdsters de debuutwedstrijd op de eigen baan. Zo niet voor de 6-jarige Gabi. Deze jonge ijsprinses uit Barendrecht heeft in de afgelopen maanden al heel wat wedstrijden gereden maar wist nog niet eerder een podiumplaats te behalen. In de afgelopen periode heeft Gabi veel progressie geboekt.

Drechtstedenbokaal

Dit betaalde zich uit in de Drechtstedenbokaal afgelopen zondag. In de categorie Pupillen A in een veld van 11 rijdsters behaalde zij het brons en kon Gabi een mooie bokaal  en bloemen in ontvangst nemen. In deze categorie was het goud voor clubgenootje Josephine Boer (7) uit Oud-Beijerland. In de categorie Aspiranten A en B  werd de Rotterdamse Dzejna Bakarovic (11) overtuigend eerste.

Coach Nicole Goossens kon met haar pupillen op een geslaagde wedstrijd terugkijken.

Foto: Matthijs Bijkerk