Sophie en Dani kwalificeren zich voor Open Nederlands Kampioenschap

BARENDRECHT – De ijsbaan op Dordtse Sportboulevard was afgelopen vrijdag 22 en zaterdag 23 januari het toneel voor de 2e kwalificatie wedstrijd voor het Open Nederlands Kampioenschap 2016. De rijdsters van Kunstrijvereniging De Drechtsteden behaalden in diverse categorieën prima resultaten.

Dani Loonstra

Dani Loonstra uit Barendrecht debuteerde dit seizoen in de categorie Basic Novice en na een 8e plaats in de eerste selectiewedstrijd vorig jaar november in Utrecht eindigde zij nu op de eigen baan in Dordrecht op een prima 5e plaats.

Brons voor Sophie Bijkerk

In de categorie Advanced Novice dames reed de regerend Nederlands Kampioene Sophie Bijkerk (13) uit Barendrecht vrijdag een prima korte kür waarmee zij op de eerste plaats eindigde.
Zaterdag na de lange kür op muziek uit de Phantom of the Opera eindigde Sophie in een veld van 18 rijdsters 22 rijdsters met een puntentotaal van 70,82 naar de 3e plaats in de eindranking.

Beide dames hebben zich ruim gekwalificeerd voor deelname aan het Open Nederlands Kampioenschap van 3 t/m 6 maart 2016 op de Uithof in Den Haag.