Miranda van Hengel Europees kampioen en JCR Judo meidenteam 5de van Nederland

BARENDRECHT – Dit weekend is een heel goed judo weekend geweest voor JCR judo. Miranda van Hengel uit Barendrecht is Europees kampioen geworden in Glasgow bij de veteranen tot 39 jaar.

Miranda was samen met coach Mario Nooitgedagt afgereisd naar Glasgow om mee te doen aan dit kampioenschap. Miranda heeft al haar wedstrijden gewonnen met ippon(vol punt)onder andere van de Europees kampioen van vorig jaar. Ze heeft duidelijk laten zien dat ze de beste was.

Het was de eerste keer dat ze meedeed aan dit toernooi en het smaakt naar meer. “We zijn al in training voor volgend jaar“, zegt trainer coach Mario Nooitgedagt met een knipoog.

Er was meer succes dit weekend voor JCR judo. Het meiden team -15 jaar is 5de geworden van Nederland. “Nadat we twee weken gelden kampioen van Zuid Holland zijn geworden nu deze prestatie echt knap“, zegt coach Dyon Blom.

De meiden Xueli Abbing (IJsselmonde), Giulia de Kreuk (Nesselande) en Jessica Buil (Hellevoetsluis) hebben heel goed gejudood. Na drie gewonnen wedstrijden werd helaas de halve finalen en de wedstrijd om brons nipt verloren.

Wil je meer weten over JCR judo neem dan eens een kijkje op www.jcrjudo.nl