HCB Heren 1 (Hockeyclub Barendrecht)

BARENDRECHT – Laatste potje van 2015. Na de zeperd tegen de IJssel had Barendrecht nog een weekje om de rug te rechten en met een goed gevoel de winterstop in te gaan. Die laatste wedstrijd gaat nog een leuke worden ook. Pijnacker komt op bezoek wat in de nek van Barendrecht is komen hijgen. Twee punten staat Barendrecht boven Pijnacker voordat de wedstrijd begint. Wie mag er in het linkerrijtje de winterstop in?

De wedstrijd begint met totaal overwicht van Pijnacker. Er wordt aardig hoge druk gespeeld en Barendrecht kan er maar zeer moeilijk uit komen. Pijnacker hoeft dan ook niet bijzonder veel moeite te doen om zeer snel op een 0-2 voorsprong te komen. Het is een zeer valse start van de thuisploeg die zichzelf in de eerste van de wedstrijd al flink te kort doet. Alle middelen moeten dan ook aangewend worden om controle over de wedstrijd te krijgen en op zoek te gaan naar de aansluiting. Na wat klein gevaar aan de overkant wordt er kort voor het einde van de eerste helft eindelijk wat terug gedaan. De eerste toegekende strafcorner wordt door Remco Klomp hard binnen gepusht. Met Barendrecht dat wat meer in de wedstrijd is gekomen en de spanning terug brengt, gaan beide teams de rust in.

In de tweede helft staat er een Barendrecht op het veld met het doel de drie punten thuis te houden. De controle is terug en er komt ook wat initiatief bij kijken. Zeer snel wordt de achterstand omgezet in een marge van 0, door wederom een doelpunt van Remco Klomp. De achterstand is op gedegen wijze omgezet. Dit is het punt waarop de wedstrijd alle kanten op kan. Barendrecht is de aanvallende partij, maar Pijnacker is zeer scherp met de counter. De thuisploeg krijgt de eerste kans op de voorsprong. Joost Valster maakt op geraffineerde wijze zijn doelpunt. Pijnacker maakt gelijk uit de corner. Joost Valster laat wederom van zich spreken en brengt Barendrecht terug op voorsprong. Pijnacker reageert met weer een doelpunt. Vlak voor tijd maakt Edgar van Teeffelen dan weer een doelpunt voor Barendrecht wat de stand op 5-4 brengt. Maar helaas weet de thuisploeg geen stand  te houden en scoort Pijnacker het laatste doelpunt van de wedstrijd: 5-5.

Uit de laatste 5 competitiewedstrijden weet Barendrecht slechts 4 punten te halen, wat als weinig beschouwd kan worden gezien de resultaten van de wedstrijden ervoor. Het gat met de top bedraagt nu vier punten en Barendrecht gaat de winter in op de zesde positie. Wat is dan de algehele conclusie? Enerzijds zonde, want we gingen zo lekker. Anderzijds hulde, want hiervoor had je waarschijnlijk in augustus getekend.

13 maart 2016

Op 13 maart 2016 gaat de competitie waarin ieder van elkaar kan winnen weer verder. Dan staat er een thuiswedstrijd tegen Asvion op het programma. Voor die tijd zal er uiteraard nog veel geoefend en nagedacht worden. Maar eerst rust, heling en weltevree. Fijne feestdagen.