HCB Dames 1 (Hockeyclub Barendrecht)

BARENDRECHT – [HCB Dames 1 – Fenna] Zaterdag hadden we een post over knallen. Als we één ding gisteren (Zondag 1 november 2015) hebben gedaan is dat het wel. Zou onze zelfverdedigingscursus van vorige week dinsdag hieraan hebben bijgedragen…? Vast wel!

Rapide

Gisteren speelden we tegen Rapide uit, de officiële nummer één uit onze poule (obv doelsaldo). Op de één of andere manier is uitspelen tegen Rapide lastig. Een aantal van ons hebben al meerdere seizoenen Rapide uit meegemaakt en we denken er allemaal zo over. Ondanks dat gingen we er vandaag (Maandag 2 november 2015) voor en hadden we na een week “rust” (geen wedstrijd) weer super veel zin in de wedstrijd. Het is misschien 1 november vandaag, maar qua zon en temperatuur waren onze gedachtes even in september, heerlijk! Het beloofde een pittig potje te worden.

Eerste helft

Het fluitsignaal ging en we hielden ons aan de gemaakte afspraken. Het spel ging op en neer, maar toch waren wij het team met de meeste kansen. Ongeveer na 15 minuten werd er een mooie aanval vanuit onze achterhoede opgebouwd. De bal kwam bij Mara en Mara maakte samen met Aline een mooi combinatie. Hierdoor kon Mara de bal op Fenna geven en zij maakte het af; 0-1. Hierna kreeg Rapide nog een strafcorner mee, maar door goed verdedigend werk bleef dit bij een kans! Met deze stand gingen wij ook de rust in. Tijdens de rust werd de eerste helft besproken; hard gewerkt, mooie combinaties, maar meer rendement halen en gefocust blijven!

Tweede helft

De tweede helft gingen we weer vol aan de bak. Rapide had de bal, maar Marieke maakte het ze erg lastig en zorgde voor shoot in onze 23 meter gebied….maar een fluit hoorden we niet…Een shoot die overduidelijk was werd helaas niet gezien. Hierdoor kon Rapide doorgaan en wist deze kans goed te benutten; 1-1.

Rapide kreeg het op haar heupen en wij werden door het tegendoelpunt nog feller. Ondanks die felheid en keihard werken voor elkaar, wist Rapide te scoren en stonden we opeens achter 2-1. We moesten en zouden hier winnend weggaan! Dit betekende: nog meer knallen! En dat deden we met z’n allen super goed. Het resulteerde in een 2-2 door een mooie tip-in van Mara! Met nog officieel 5 minuten te spelen kon het nog alle kanten opgaan. Helaas helaas…werkte de technische apparatuur (lees: mobiel) van de scheidsrechter niet hetzelfde als die van ons…en het eindsignaal klonk.

Gelijkspel

Eindstand 2-2. Het is behoorlijk frustrerend dat het elk seizoen hetzelfde liedje is (kwaliteit van scheidsrechters laag en speelminuten aftrekken), het is ook frustrerend dat we voorstonden en gelijkmakend de wedstrijd afsluiten en het meest frustrerende is misschien nog wel dat alle teams boven ons ook gelijk hebben gespeeld. Als we hadden gewonnen waren we nog maar 1 punt achter op de nummers 1,2 en 3.

Ondanks die frustratie hebben we vandaag (Maandag 2 november 2015) gewoon weer laten zien dat we een team zijn. We werken allemaal hard voor elkaar en hebben allemaal maar één en hetzelfde doel! Met dit gevoel trainen we de komende week dan ook weer keihard!

Thuiswedstrijd

Volgende week spelen we om kwart voor 1 thuis tegen Tempo’34. Een club die afgelopen seizoen is gepromoveerd vanuit de vierde klasse. Het is voor ons onwijs lang geleden dat we tegen Tempo hebben gespeeld, maar juist hierdoor hebben we er nu al weer onwijs veel zin in. Zien we jullie dan ook allemaal weer aan de kant op HCB?