HCB Dames 1 wint met 4 - 3 van Rapid

BARENDRECHT – [HCB Dames 1, Esther] Vandaag (Zondag 18 oktober 2015) had Barendrecht een belangrijke wedstrijd voor de boeg. Barendrecht, op dit moment nummer 6 in de competitie, speelde namelijk tegen Rapid, wie één plek boven ons stond! Wanneer Barendrecht deze pot wint, stijgt het team gelijk 1 of misschien wel 2 plekken! Het was dus zaak om deze wedstrijd te winnen. Met de aanmoediging van vier enthousiaste mini’s moet dit toch lukken!

We startten goed. In de eerste minuten zetten we gelijk druk, waar een aantal kansen uit gecreëerd werden. Helaas lukte het ons net niet de bal in het doel te krijgen. Na deze voorspoedige start ging het gelijk op. Aan beide kanten werden kansen gecreëerd. Het was een kwestie van tijd tot één van de ploegen zou zegenvieren. Barendrecht speelde de bal hard de cirkel in, waarna de bal werd voorgegeven. De bal werd op goal gemikt maar gaat er na een paar keer proberen niet in! Op een gegeven moment komt de bal links van het doel terecht, waar gelukkig Mara staat om de bal er in te tikken! We staan 1-0 voor! Het spel ging verder en Rapid zette een aanval in. De bal kwam op kopcirkel terecht en Rapid sloeg hard en gemikt op het doel. De tussenstand is 1-1 en het beloofd een spannende wedstrijd te worden!

De wedstrijd gaat verder en Barendrecht zat er niet heel lekker in. We hadden vaak balbezit maar creëerden niet veel kansen. Rapid komt steeds meer in de aanval. Rapid speelt een diepe bal naar voren en twee meisjes van Rapid gaan voor de bal. Een verdediger van Barendrecht sprint naar de bal en probeert hem weg te spelen. Helaas werd hierbij niet de bal geraakt, maar de stick van de tegenstander. Omdat deze fout binnen het drieëntwintigmetergebied werd gemaakt, kregen we een strafcorner tegen. Rapid benutte deze strafcorner goed en schoot hard op doel: 2-1. Barendrecht voelt de druk en is vastberaden deze achterstand in te halen. Het spel gaat verder en Barendrecht krijgt een strafcorner. De bal wordt kort op Kelly gespeeld, wie de bal hard en strak op de tip speelt. Mara loopt precies op tijd in om de bal te tippen, raakt de bal goed en de bal gaat hoog het doel in. 2-2! Na deze spannende eerste helft is het rust. In de kleedkamer krijgen we te horen dat we meer voor onze mannetjes moeten komen en strakker moeten passen.

De tweede helft begint en het gaat gelijk op. Na een aantal aanvallen aan beide kanten krijgen we een strafcorner. De bal gaat naar kopcirkel, waarna de bal hard naar de tip wordt gespeeld. De bal komt bij de Mara terecht, wie hem op doel speelt. Marieke raakt nog net de bal aan en goal! We staan 3-2 voor en voelen ons goed! Het spel gaat verder en aan beiden kanten wordt aangevallen. Na een tijdje komt de bal aan de rechterkant bij Marieke terecht. Ze loopt via de rechterkant een heel stuk op, passeert de keeper en hij zit!! We staan 4-2 voor met nog zo’n 15 minuten op de klok. Rapid is in aanval en de bal komt rechts voor het goal terecht. Een speler van Rapid neemt de bal aan en mikt hem in de verre hoek. Het staat 4-3. Na deze goal zijn er nog een aantal spannende momenten geweest, maar gelukkig klonk daar het eindsignaal! Barendrecht gaat naar huis met de overwinning. Eindstand: 4-3!

Aanstaande zondag spelen we niet. De week hierna volgt de wedstrijd tegen één van de koplopers in onze poule: Rapide. Dit belooft een hele spannende wedstrijd te worden en we zien jullie dan ook graag aan de lijn!

Mini’s van de week D1:Lotte Sluijs, Lieke Heijmans, Julia Schepers en Carlijn vd Linden