HCB Dames 1 (Hockeyclub Barendrecht)

BARENDRECHT – Hier een kort verslag over de uitwedstrijd van gisteren (Vrijdag 25 september 2015) tegen Prinsenbeek (en natuurlijk de mooie doelpunten!!).

Het begon gelijk op, maar al snel waren we de bovenliggende partij met veel gecreëerde kansen. Maar de doelpunten bleven nog op zich wachten, want de kansen werden niet benut… Halverwege de 1e helft kreeg Nian de bal op het middenveld, ze maakte een solo actie richting de cirkel en rondde dit mooi af met een backhand flats! 0-1.

Hierna kregen we nog steeds mooie kansen en corners, maar helaas is er tot aan de rust geen doelpunt meer bijgekomen.

De 2e helft begonnen we sterk en zette we de tegenstander direct onder druk. Met succes, Prinsenbeek had het hier moeilijk mee en door het goede veldspel ontstond er een mooie combinatie op het middenveld met een mooie pass naar Marieke, die ondanks het duwen vallen en trekken, de keeper voorbij speelde en hem naar Aline kon spelen die hem makkelijk kon in tikken; 0-2. Dat ging wel de goede kant op! Helaas kregen we later een tegen doelpunt; 1-2.
Het volgende doelpunt was een hele mooie pass van de linksachter, Emily, op onze invalster: Arianne. Zij kaatste de bal door naar Nian, die de bal de bal vanaf de kop langs de keeper (die al 10 meter was uitgelopen) op de goal pushte. Een meisje probeerde de bal nog tegen te houden met haar lichaam, maar te vergeefs; 1-3.
De wedstrijd leek gespeeld, maar Prinsenbeek kwam nog terug in de wedstrijd en scoorde de 2-3. Prinsenbeek werd sterker en gingen op zoek naar de aansluitingstreffer. Die bleef uit, want er werd goed verdedigd en er werden weinig kansen weggeven. In de slotfase kregen we een vrije slag, buiten de 23m lijn, die door Kelly in 1x de cirkel in (totaal onverwachts..) werd geslagen, waaruit Aline een tip in kon scoren. 2-4!! Eindstand!

Aanstaande zondag spelen we weer uit, maar dan tegen Ommoord. We zien jullie dan graag weer langs de kant!