Archief foto: HCB Heren 1 op eigen veld in Barendrecht

BARENDRECHT – Geld, uren, arbeid. Veel was geïnvesteerd de afgelopen weken in het nieuwe seizoen voor Barendrecht heren 1. De begeleiding heeft overuren gedraaid, de spelers zijn gekneed tot een team, dus het was eindelijk tijd om te laten zien waar dat toe zou leiden. De eerste echte wedstrijd van het seizoen zou plaats gaan vinden op Asvion, waar twee jaar daarvoor ook al een keer gewonnen werd. Veel zou deze statistiek niet betekenen want bij beide teams is een hoop veranderd in de tussentijd.

Als je het eerste kwartier van het totale wedstrijdbeeld of zou trekken, houd je een wedstrijd over waarin Barendrecht domineert en bepaalt wat er gebeurt. Maar in dit eerste kwartier is daar nog niet veel van te zien. Het spel golft op en neer en beide partijen zijn zoekende. Naarmate de bezoekers het veld onder controle krijgen, worden ook de eerste kansen gecreëerd. De eerste echte kans levert een afgekeurd doelpunt op, maar hieruit blijkt wel dat Barendrecht steeds meer richting de goal van Asvion komt. Het mag dan ook niet lang duren voordat de eerste officiële goal van het sezioen valt. Patrick Riegman meldt zich in 2015/2016 als eerste op de topscoorderslijst. Daarna mag de naar HCB terug gekeerde Sven Galjaardt aanleggen voor de strafcorner en verdubbelt de marge. Niet lang daarna legt hij nogmaals aan, maar de rebound komt bij nieuwkomer Daan van Dijk terecht, die geen seconde twijfelt en de bal als een ware hard hitter de touwen in volleyt. Vandaar dat Daan na de wedstrijd met het scorebord op de foto mocht. Vlak voor rust reageert Jasper Willems scherp op een foutje bij de Schiedamse verdediging en bepaalt de stand bij theetijd op 0-4.

Na de rust domineert Barendrecht. De vele lange ballen van Asvion zorgen voor een aardige berg counters voor Barendrecht. De score mag gezien het beeld in de tweede helft ook als magertjes bestempeld worden. Edgar van Teeffelen doet wel precies waar hij voor gehaald is en scoort de vijfde voor de bezoekers. In de rest van de wedstrijd laat Joost Valster blijken het scherpst te zijn in de spits en scoort nog twee maal. Waar Barendrecht zich al met het hoofd in de wolken waande, stond Asvion nog gewoon op het veld en strafte de bezoekers met een doelpunt. De eindstand werd hiermee bepaald op 1-7.

Het eerste weekend is een vliegende start voor Barendrecht. Niet alleen de spelers delen mee in die vreugde, maar ook de in grote getale meegereisde supporters hadden reden voor een feestje. Aankomend weekend mogen zij en andere supporters genieten van een wedstrijd in eigen huis. Op bezoek komt dan het Brabantse Goirle. Geniet mee en kom zondag naar Barendrecht – Goirle om 14:45 uur. Tot dan!