HCB Dames 1 (Hockeyclub Barendrecht)

BARENDRECHT – Gisteren (Zondag 7 juni 2015) was het onze laatste wedstrijd van het seizoen. Door het einde van het seizoen moeten we afscheid gaan nemen van vier fantastische, lieve, fanatieke en gezellige meiden (Joy, Luciënne, Eline en Viola)! Meiden; onwijs bedankt voor alle inzet, gezelligheid en andere leuke momenten die we met jullie hebben meegemaakt. We gaan jullie volgend seizoen zeker missen en wensen jullie heel veel succes: in het buitenland, andere club en met jullie studie. Zet hem op smile-emoticon.

Gisteren speelden we tegen Asvion. Het team waar we uit met 0 punten naar huis gingen. Om vierde te eindigen in deze competitie moesten we in ieder geval winnen. Onze tegenstanders verliezen of met heel weinig doelpunten gelijkspel spelen.

Onze fantastische mini’s namen de afslag en konden Asvion goed voorbij komen. Vanuit deze mooie acties werd er dan ook drie keer gescoord! Super goed gedaan mini’s: wij zijn trots op jullie! Na het werk van de mini’s moesten wij laten zien dat we het ook konden. De wedstrijd begon en 20 minuten lang waren we bij Asvion in de cirkel. Strafcorners en acties.. Scoren lukte maar niet. Uiteindelijk opende onze invalster Mara de score; 1-0! Asvion was heel de wedstrijd nog niet in onze cirkel geweest, tot dat ene moment. En ja ze benutte de kans goed, want ze zorgden voor gelijkspel 1-1. Vlak voor de rust kregen we nog een kans en die zat heerlijk in de linker hoek; 2-1! Met deze stand gingen we ook de rust in.

In de rust werden nieuwe afspraken gemaakt, waaronder; feller zijn in de cirkel!! Elke kans moest gaan zitten. Met 2-1 waren we er nog lang niet.

De tweede helft begon en Asvion had nog genoeg energie om het ons lastig te maken. Wij hadden, ondanks de warmte, ook nog energie en hierdoor kwamen beide teams in scoringspositie. Uiteindelijk werd er door ons een mooie aanval vanaf de rechterkant opgezet en die werd door hard werken goed afgemaakt. Later in de wedstrijd hebben we nog een 4de doelpunt gemaakt, waardoor we de wedstrijd 4-1 wonnen. Helaas won Derby ook en zijn we vijfde geëindigd dit seizoen.

Al met al mogen we trots zijn op dit resultaat. Vorig jaar degradeerden we na onze laatste wedstrijd net niet en dit jaar eindigen we op de vijfde plek, met maar 2 punten verschil op de nummer 4! We hebben super hard gewerkt en zijn als team gegroeid. Volgend jaar gaan we er een nog mooier seizoen van maken!

Wij willen iedereen bedanken voor het supporten, maar ook onze mini’s die wij elke thuiswedstrijd aan de kant hadden staan! Daarnaast natuurlijk onze lieve trainers en onze lieve hockeymama; Elca!

Tot volgend seizoen!

Liefs,

Dames 1

Afscheid :(De vier toppers die ons komend seizoen gaan verlaten, van links naar rechts: Viola, Eline, Lucienne en Joy. Meiden nogmaals; bedankt voor alles.Liefs,Jullie teammies <3