HCB Dames 1 - Roomburg (3-1)

BARENDRECHT – Gisteren speelden we tegen Roomburg (3de in de poule). De uitwedstrijd wilden we destijds zo snel mogelijk vergeten vanwege het slechte spel. We verloren uit met 1-5! Vandaag (Maandag 18 mei 2015) speelden we heerlijk thuis, de zon scheen en hadden we 6 fantastische mini’s. Als we deze wedstrijd winnend gingen afsluiten en de teams boven ons gelijkspel en verlies speelden.. Konden we van de 7de plek naar de 4de plek stijgen! Hier gingen we dan ook voor!!

De wedstrijd begon en de meeste onder ons weten dat wij niet altijd even scherp beginnen, maar vandaag (Maandag 18 mei 2015) wel. Vandaag (Maandag 18 mei 2015) wisten wij de score binnen 3 minuten te openen; 1-0! Door dit doelpunt werd Roomburg wakker en gingen harder werken. Wij lieten ons niet gek maken en bleven ons spel spelen. Tijdens de eerste helft hebben we een paar kansen onbenut gelaten, hierdoor bleef de ruststand slechts 1-0.

In de rust werden weer een aantal zaken besproken. We wisten dat Roomburg met 1-0 achterstand vol op ons zou gaan. Als we de eerste 15 minuten de press aankonden, dan was er niks aan de hand.

Wat we dachten, gebeurden uiteraard ook: Roomburg scoorde in de tweede helft ook binnen de 5 minuten; 1-1. De wedstrijd werd weer anders.. Wij krijgen kansen, maar zij net zo goed. Roomburg voelde winst, maar ook wij hadden die winnaarsmentaliteit. We werkten met z’n allen zo ontzettend hard, waardoor onze spits het tweede doelpunt kon maken; 2-1! Hehe dit voelen net (een ieniminie beetje) fijner. We merkten dat Roomburg van ons gek werden en niet meer scherp was als daarvoor. Er waren irritaties binnen het team en wij voelden ons juist goed. Dit goede gevoel resulteerde dan ook in een derde doelpunt: 3-1! In de laatste minuut kreeg Roomburg nog een strafcorner mee, maar dit werd door ons goed uitverdedigd! De eindstand bleef 3-1 voor ons en dus drie punten. Mini’s super bedankt en we zien jullie vast snel weer.

Aanstaande zondag is het Pinksteren en zijn we dus vrij. De week erna op zondag 31 mei spelen we uit tegen Pijnacker. Weer een wedstrijd die spannend gaat worden. We zien jullie dan ook graag allemaal om 12.45 uur op Pijnacker.

Daarnaast is vandaag (Maandag 18 mei 2015) heren 3 kampioen geworden; gefeliciteerd heren!! Super goed gedaan. Wij zijn trots op jullie.