Fotoverslag: Hockeydames winnen met 3-0 van Rapide

BARENDRECHT – [Foto’s] [HCB Dames 1: Mara] Vandaag (Zondag 26 maart 2017) stond de wedstrijd tegen Rapide op het programma. Met de klok een uur vooruit en een lekker zonnetje was de afslag om 12:45.

We begonnen niet al te sterk, alles lukte nét niet. Het was een fysieke pot en na een paar minuten kwamen de eerste kaarten voor Rapide. We kregen meer grip op de wedstrijd en begonnen weer sterk te spelen. Dit werd beloond met een mooie goal van Nian, maar die werd helaas afgekeurd. Niet veel later wist Mara te scoren uit een drukke situatie in de cirkel, maar helaas floot de scheids voor een strafcorner voordat de bal over de lijn ging. Dit was overigens niet de enige strafcorner die we tijdens te wedstrijd kregen. We hadden er heel veel, maar wisten deze niet te benutten.

In de rust spraken we af om sneller te gaan spelen. We kregen de zoveelste strafcorner en we spraken af om onszelf nou eens te belonen! De bal werd door Sabrina hard op goal geslagen en erin getipt. 1-0 eindelijk en nu doorpakken! We wisten volledige grip op de wedstrijd te krijgen maar scoren lukte maar niet… 8 minuten voor tijd onderschepte we de bal en met een paar tikken en een harde flats van Nini kwam eindelijk de 2-0! Niet veel later waren we weer in de cirkel en werd er een overtreding op ons gemaakt. We kregen een strafbal die Kelly mooi hoog in de hoek pushte! 3-0 maar we wilde meer!

De smaken van het scoren kregen we iets te laat te pakken, want er waren niet veel minuten meer op de klok. We hebben de wedstrijd winnend afgesloten. De 3 punten zijn binnen en dat is wat telt! Vol goede moed kijken we uit naar volgende week. Dan spelen we uit tegen Derby om kwart voor 1. Onwijs dichtbij, dus we rekenen weer op jullie support.

Fotograaf: Stefan Legemaate, BarendrechtNU

(Op alle foto's berust copyright. Foto's mogen zonder toestemming v.d. fotograaf niet worden gekopieerd of worden overgenomen.)