Hockeydames winnen laatste wedstrijd van seizoen overtuigend

BARENDRECHT – [Foto’s] [HCB Dames 1] Afgelopen zondag speelden wij onze laatste wedstrijd van de competitie. Een competitie waarin veel is gebeurd en waarin heel veel mogelijk was. Zeker de tweede helft van het seizoen kregen wij zelfs nog de kans op het kampioenschap. Dat wij deze kans niet met beide handen hebben gegrepen is helaas een ander verhaal en hierdoor waren wij ook afhankelijk van wat de nummer 1 (Derby) tegen de nummer 2 (Ommoord) zou gaan doen om alsnog plays-offs te gaan halen. En dat allemaal tijdens de laatste wedstrijd van de competitie.

Terug naar de wedstrijd van zondag. Zevenbergen stond op het programma, de nummer 10 van onze poule. Uit hadden we het nog best zwaar tegen ze, daar wonnen we uiteindelijk met 5-3! Zondag moesten we zoveel mogelijk scoren, om op basis van doelsaldo de tweede plek te kunnen krijgen, als Derby kampioen zou worden.

Op de één of andere manier spelen wij tegen lagere teams niet onze beste wedstrijden en zo was ook zondag niet onze beste en leukste wedstrijd om te spelen en/of om naar te kijken. Gelukkig wist Aline het eerste doelpunt te scoren en Kelly de tweede in de eerste helft. Hier bleef het slechts bij. We hebben in de eerste helft wel 12 corners mee gekregen, maar slechts 1 ging erin. Onze corners gaan normaal gesproken wel lekker, maar zondag was het een ander verhaal. Met deze stand gingen wij de rust in.

De tweede helft oefenden we weer druk uit op Zevenbergen die vaak met een scoop onze helft wilde bereiken. Onze achterhoede pikte de bal netjes op en knalde de bal weer naar voren. Uiteindelijk heeft Ali nog een doelpunt gemaakt, Kel vanuit een strafcorner, Ni vanuit een strafcorner en onze Poellie twee keer vanuit een assist. De eindstand werd 7-0. Tevens hoorden wij dat Derby had verloren van Ommoord met 1-2. Zonde zonde zonde, dit betekende dat wij geen kans meer hadden op play-offs en dat we als derde zijn geëindigd dit seizoen.

Dries jij was wel echt een topper de laatste wedstrijd als ballenmeisje <3 !

Hoewel we aan een derde plek niks hebben, hebben we als team echt een goed seizoen neergezet. Zeker de tweede helft hebben we prima wedstrijden gespeeld. Daarnaast hebben we ook veel geleerd dit seizoen. Bepaalde wedstrijden hebben wij niet goed aangepakt en hierdoor hebben wij onnodig punten laten liggen. Een leerzaam proces waar we volgend jaar veel aan gaan hebben! Ondanks de teleurstelling dat we het net niet hebben gehaald, zijn we trots en gaan we volgend jaar met z’n allen knallen, zodat we wél kampioen worden!

Wij willen iedereen bedanken die ons elke keer heeft aangemoedigd, dit hebben wij altijd gewaardeerd en wij hopen dan ook dat jullie er volgend seizoen weer staan :-).

Fotograaf: Stefan Legemaate, BarendrechtNU

(Op alle foto's berust copyright. Foto's mogen zonder toestemming v.d. fotograaf niet worden gekopieerd of worden overgenomen.)