HCB Dames 1, Hockeyclub Barendrecht

BARENDRECHT – [HCB Dames 1] Afgelopen zondag was dé wedstrijd van het seizoen. Barendrecht speelde namelijk tegen de koploper Derby, wie eerste staan in de competitie én dat met maar 3 punten verschil met ons. Door deze wedstrijd te winnen, maakten we nog steeds kans kampioen te worden. Zeker met het warme weer beloofde dit spannende wedstrijd de worden.

We begon sterk en oefenden gelijk druk uit op Derby. We hadden een aantal mooie doelpogingen maar het lukte ons net niet de bal in het doel te krijgen. Beide teams bleven sterk spelen en gingen gelijk op tot zo’n 10 minuten voor rust. Zo’n 10 minuten voor het eind van de eerste helft had Derby een doorbraak en scoorde hier direct uit. Balen, 1-0 achter.. We waren vastberaden ons te herpakken maar slaagden hier helaas niet in. Derby maakte hier goed gebruik van en wist vlak voor rust nogmaals twee keer te scoren. Met een 3-0 achterstand gingen we de rust in.

Tijdens deze rust sprak Jeroen ons moed in. Winnen was nu lastig, maar zeker niet onmogelijk. We hebben mega veel kansen gehad en het is zaak dat we deze ook benutten. Met veel motivatie starten we de tweede helft. De peptalk van Jeroen heeft gewerkt en we zitten vol goede moed. We creëren veel kansen maar weer lukt het niet het goal te bereiken. Zelfs een prachtige backhandslag van Sabrina wist de keeper van Derby te houden. De teams gingen weer gelijk op, maar na een doorbraak van Derby werd helaas de 4-0 gemaakt. Hier baalden we ontzettend van omdat Derby weinig kansen creëerde, maar deze grotendeels benutte. Het laatste kwartier van de wedstrijd brak aan en we tikten Derby helemaal weg. En eindelijk was daar de eerste goal van Barendrecht. Een hoge flats van Arianne zorgde voor de 4-1. Lekker! Nu moesten we doorpakken. De laatste 10 minuten braken aan en we speelden de sterren van de hemel. Shoot van Derby zorgde ervoor dat we een strafcorner kregen. Met een mooie sleep van Nian bereikten we de 4-2. Helaas bleef het hierbij en is het niet gelukt de winst binnen te halen.

Dit betekent ook dat we het niet meer in eigen handen hebben, maar we blijven optimistisch! Derby speelt aanstaande zondag tegen Ommoord en als zij en wij winnen van Zevenbergen, dan is de tweede plek mogelijk. Dit houdt in dat we dan als tweede eindigen en play-offs mogen gaan spelen. Het blijft tot de laatste wedstrijd spannend!!

Aanstaande zondag spelen we thuis om kwart voor 1 tegen Zevenbergen. Wij kunnen jullie support hard gebruiken, dus wij hopen jullie dan te zien.

Foto: Archieffoto HCB Dames 1 tijdens thuiswedstrijd