Fantastic Gymnastics: Goud en plaatsing Halve Finale NK voor Yara Severijn

BARENDRECHT/ROTTERDAM – Eigenlijk nog niet helemaal bekomen van het Sportgala in het Kruispunt, waar Yara Severijn de titel “meest talentvolle sporter” van Barendrecht kreeg, was het alweer tijd voor de volgende wedstrijd. Eén waar ook gelijk alles op het spel stond, de 2e plaatsingswedstrijd voor het NK.

Fantastic Gymnastics

Het NK, beter bekend als Fantastic Gymnastics, een jaarlijks feest van diverse gymsporten in juni en gehouden in Ahoy. Met een 1e plaats op zak na de 1e plaatsingswedstrijd was het zaak de vorm en progressie vast te houden. Het begin was wat onwennig. Na 2 jaar Jong Oranje waar ze alleen met knots werkte is het toch weer even wennen aan de andere materialen. Bal en lint verliepen nog niet helemaal naar tevredenheid. Maar zoals Yara achteraf zei, samen met mijn trainsters had ik dit ook al een beetje verwacht.Op de trainingen lopen ze al steeds vaker goed. Nu nog even doortrainen om ook dat gevoel voor de wedstrijd te krijgen.

Na de oefening met bal en lint, die dus nog niet geheel liepen zoals ik wilde stond ik 2,4 punten achter op de nummer 1. De druk werd daarom extra hoog voor de Barendrechtse zou je denken. Ik voelde het eigenlijk niet eens als druk“, zegt Yara: “Ik wilde persé een goede laatste oefening draaien en zo dan misschien nog kans maken op een gouden medaille.

De knotsoefening verliep top en zo haalde Yara uiteindelijk toch nog goud tijdens deze wedstrijd. Met dit resultaat heeft ze haar deelname aan de halve finale meteen ook gelijk veilig gesteld. Maar tijdens de halve finale begint iedereen gewoon weer op nul en moet iedereen zich weer opnieuw bewijzen sluit Yara af. De Halve Finale is op 21 april en Yara ziet er erg naar uit zegt ze: “Ik zou heel graag in Ahoy staan in mijn laatste jaar als junior.