8 keer eremetaal voor turnsters GV Barendrecht tijdens landelijke kwartfinale

BARENDRECHT – [Foto’s] Afgelopen weekend mochten de turnsters van GVB afreizen naar Reusel voor de landelijke kwartfinale. Tijdens deze wedstrijd kon een ticket verdiend worden voor de landelijke halve finales van het NK, deze vinden plaats in april.

Zo een aantal dagen na de voorjaarsvakantie een belangrijke wedstrijd turnen en ook nog is in ingedeeld zijn in een sterke poule legde een toch wel wat hogere druk op deze wedstrijd. Uiteindelijk bleken zenuwen niet nodig en hebben de turnsters van GVB zich aardig op de kaart gezet. Er mochten maar liefst 8 medailles mee terug naar Barendrecht:

• Goud was er voor pupil 1 N2 Sennah Draaijer, instappers N2 Jean Njo en Sophie Sahertian.
  • Zilver voor instap N1 Jelina Huijskes en instappers N2 Gioia Marletta en Aryani Sodihardjo
  • Brons voor jeugd N3 Tess Suijker en jeugd 2e divisie Romy Fonville.

Ticket voor landelijke finales NK

Naast deze 8 turnsters op het podium wisten nog 9 andere turnsters een ticket te bemachtigen: instap N2 Finn Schop, pupil 2 N2 Vivian Thomassen, jeugd N3 Erin Ruigrok- vd Werve, jeugd 2e divisie Annabel Gerlach en Eva Blom, junior 1e divisie Eva van Gemert, junior 2e divisie Melissa Zandstra en Britt van Adrighem en tot slot senior 2e divisie Laura Onnink.

Vreugde en verdriet

Helaas lag in dit wedstrijdweekend vreugde en verdriet dicht bij elkaar en was het niet vanzelfsprekend dat alle turnsters doorstromen naar de volgende ronde, er moest dan ook zo goed als foutloos geturnd worden. Senior 2e divisie Xanthe de Jager moest deze wedstrijd helaas aan zich voorbij laten gaan ivm ziekte. Instap N2 Babette Vos, pupil 2 N2 Lindsay Lopes en jeugd 2e divisie Jill Lewis kwamen helaas net te kort voor plaatsing.

Trots

Een mooi wedstrijdweekend, waarop de trainers, ouders maar ook turnsters zelf onwijs trots mogen zijn. Met maar liefst 17 tickets voor de halve finale 1e en 2e divisie rijker, is dit een mooie aanvulling op de 17 tickets welke in januari al bemachtigd waren door de 3e divisie turnsters van GVB.
Op zaterdag 19 maart strijden nog vier 1e divisie turnsters van GVB voor een plekje in de halve finales. Instappers N1 Laura de Jager en Jasmijn van Noort, pupil 2 N1 Louisa-Britt Lewis en junior 1e divisie Hannelore van der Beek.

Fotograaf: GV Barendrecht, BarendrechtNU

(Op alle foto's berust copyright. Foto's mogen zonder toestemming v.d. fotograaf niet worden gekopieerd of worden overgenomen.)