Topprestaties FCC Barendrecht bij Internationale BMX wedstrijd in Baarn

BARENDRECHT – De 3-Nations cup, is een wedstrijden tussen Duitsland, België en Nederland waarbij in iedere land 2 dagen gefietst wordt. Afgelopen weekend, 30 en 31 mei werd de tweede internationale wedstrijd in Baarn gereden. Twee afzonderlijke dagwedstrijden met alle toppers uit de BMX-wereld en heel veel rijders. Begin deze maand werd er in Ahnatal, Duitsland gereden en volgende maand verhuist de 3-Nations naar Peer, België.

Voor Fietscrossclub Barendrecht reden een aantal rijders mee, zaterdag of zondag en de meeste rijders zelfs 2 dagen. Twee dagen op top niveau rijden is lichamelijk zwaar, maar wat hebben ze het weer goed gedaan. Zeker op zaterdag werd er uitmuntend gereden met zelfs doorstromingen naar 1/8 en ¼ finales. Mika Gouman, Tycho Kuiters, Mees de Roos, Jens van Esdonk, Luc van Haaren, Boyd Visser, Mandy van Esdonk, Kyley Molendijk en Menno van Bebberen hebben hun kwaliteiten laten zien.

Nova de Roos (8 jaar) en Stijn Ouwens (10 jaar) hadden ingezet op een finaleplek. Nova had ook in Ahnatal gereden en daar al twee heel mooie 5e plekken behaald. Dit weekend overtrof ze zichzelf. Zaterdag een prachtige 7e plek, maar zondag gilden alle aanwezige Barendrechts haar naar de finish waar ze als tweede over de streep reedt.

Stijn moest zich via de manches, achtste, kwart en halve finales weten te plaatsen voor de finalestrijd. Flink aan de bak en alle ritten voluit rijden. De jongens zijn aan elkaar gewaagd. Opperste concentratie is nodig om geen onnodige fouten te maken. Met een derde plek op zaterdag en een vierde op zondag kan Stijn voldaan terugkijken op een zeer geslaagd weekend.

Meer informatie over fietscross vindt u op de site: fccbarendrecht.nl