Eerste BMXTrofee west competitie voor fietscrossers FCC Barendrecht

BARENDRECHT – Op zondag 25 maart werd de eerste van negen wedstrijden van de BMXTrofee- West competitie gereden door rijders van Fietscrossclub Barendrecht (FCCB)

De competitie startte in Velsen. Waar voorgaande jaren menig Barendrechter opkeek naar een flinke startheuvel, maakte deze bij FCC Wijkeroog geen indruk meer op de rijders. Zelfs de nieuwe competitierijders zetten vol gas hun trainingsrondje in. Goed om te zien dat de wintertrainingen op de nieuwe locatie van FCC Barendrecht heeft bijgedragen aan een goede conditie en lef om een goede race te rijden. De nieuwe competitierijders zullen veel ervaringen opdoen tijdens de wedstrijden in Utrecht, Noord- en Zuid Holland. Wedstrijden rijden moet je leren en dat is het doel van deze rijders.

Rijders

Met maar liefst 44 rijders aan de start kan de club nu al trots uitkijken naar de ontwikkelingen van iedere rijder. Dat hoeft niet alleen in prestatie te zijn, het ontdekken van de BMX sport en het plezier wat je daar met elkaar uit kunt halen is een even goed streven.

• Manches werden gereden door Jitte, Gijs, Boris, Mika, Tijn, Ivan, Mike, Jaydin, Thijs, Noah, Iris, Bente, Scott, Ferry, Jens, Luc, Boyd, Tobias en Menno.
  • Mooie B-finales: Shane, Nathan, Terje, Mika, Kees, Tycho, Max, Mandy, Luc, Rob, Bert, Martijn en Jeroen.
  • Knappe A-finales werden gereden door Joost, Lucas, Teun, Nova, Matt,, Mees, Stijn, Daniëlle, Lotte, Matthieu,, Mandy en Iris.

Zondag 1 april wordt de tweede competitie ronde gereden in Baarn. Meer informatie over fietscross en de vereniging vindt u op de site: fccbarendrecht.nl

Foto: Jaydin van FCCB, die tijdens zijn eerste wedstrijd in de eerste manch viel en een gebroken sleutelbeen opliep