Club wedstrijd BMX in Barendrecht

BARENDRECHT – Op dinsdagavond 21 april werd de tweede van acht Club wedstrijden in Barendrecht gereden.

Veel oranje op de baan tijdens het inrijden. Eenenzestig Barendrechtse BMX-ers stonden klaar om een mooie wedstrijd te rijden. Samen met de fietscrossers stonden veel vrijwilligers naast en op de baan om de organisatie van deze wedstrijd in goede banen te leiden.

De fietscrossers wilden op hun eigen baan alles uit de kast halen wat leidde tot een mooi fiets strijd in de 3 manches en de finales. Helaas leidde die strijd ook tot enkele valpartijen. Meestal waren dit alles of niets momenten. De strijd om als eerste bij de start weg te zijn en over die eerste heuvel te gaan. Lukt dat niet, dan volgt daar een nieuwe kans bij de eerste bocht. Net dat kleine gaatje induiken om de ander voorbij te kunnen fietsen. Lef, techniek en fietsbeheersing zijn belangrijk om deze wedstrijdmomenten aan te gaan. Voor de supporters aan de lijn erg spannend om te zien, wat met name in de finales uitnodigde tot flink aanmoedigen.

Lijkt het je leuk een wedstrijd live te zien. Dinsdag 26 mei zal de vierde clubwedstrijd weer in Barendrecht gereden worden. Fietscrossclub Barendrecht vind je op De Bongerd. Via het pad richting de atletiek komt u bij de BMX baan. Meer informatie over fietscross en de vereniging vindt u op de site: fccbarendrecht.nl