Archieffoto: BMX / Fietscross (FCC Barendrecht)

BARENDRECHT – Nadat in april de 3-Nations Cup in Duitsland werd gereden, was het in het weekend van 18 en 19 juni de beurt aan Nederland. Schijndel was de track waar het BMX spektakel plaatsvond. Een bijzondere baan, waar een deel van de track over het clubhuis leidt om vervolgens via een dubbele bult springend de bocht in te gaan.

Nagenoeg alle Nationale rijders waren aanwezig in Schijndel. Samen met de Duitse en Belgische rijders, maakten zij er een prachtig BMX evenement van. In sommige leeftijdscategorieën zelfs meer dan 90 rijders, wat betekent dat er na de manches zelfs achtste finales gereden moesten worden.

FCC Barendrecht

Fietscrossclub Barendrecht was met 15 rijders vertegenwoordigd. Op een groot toernooi als de 3-Nations Cup zijn wedstrijd ervaring en fietsmeters van belang. Grote aantallen rijders en chaos in de parc fermé horen hierbij. Die beleving moet je een paar keer meegemaakt hebben om niet onder de indruk te raken. Iedere rijder had zijn eigen doel; ervaring opdoen, of presteren naar eigen kwaliteiten. Soms met pech, maar ook met wat geluk. FCV d’n Urste heeft een mooi wedstrijdweekend georganiseerd en Barendrecht was ook daar weer bij.

Teun Ouwens en Terje Koopmans; boys tot 8 jaar, Tycho Kuiters, Kevin Bronswijk, Thijs Vrij, Kees Wildeboer en Mika Gouman; boys 9-10 jaar. Jens van Esdonk, Max de Groot, Mees de Roos, Stijn Ouwens, Luc van Haaren; Boys 11-12 jaar. Nova de Roos; Girls 9-10 jaar. Mandy van Esdonk en Daniëlle Huverman; Ladies 15-16 jaar waren de toppers van dit weekend.

Foto: Archieffoto