FCC Barendrecht rijders naar BMX wedstrijd in Geldermalsen

BARENDRECHT – Een kleine delegatie wedstrijdrijders van Fietscrossvereniging Barendrecht reisde zaterdag 23 januari af naar Geldermalsen.

Aldaar werd een dag-wedstrijd gereden waar rijders van de twee Nederlandse wielerbonden konden inschrijven. De wedstrijd werd gereden volgens het NFF-reglement. Die zijn net even anders dan de bekende KNWU regels. De wedstrijdorganisatie moest ook weer even wennen aan een nieuw wedstrijd seizoen, ook de baan zelf moest tussendoor even geprepareerd worden. En ondanks de modder, mocht dit de fiets pret niet drukken.

Terje Koopman reed goed in de manches. Voor Kevin Bronswijk, Tycho Kuiters en Kees Wildeboer reden sterk en was er zelfs een halve finale. Omdat er maar 3 doorgingen naar de finale manche redden zij het net niet met hun vierde plek. Luc van Haaren reed ook sterk en mocht het podium beklimmen voor zijn derde plek.

Vanaf 13 maart gaan de competities weer van start. Tot die tijd zullen deze BMX-ers en de andere 30 wedstrijdrijders hun voorbereidingen verder uitbreiden tijdens de wekelijkse wintertrainingen.

Meer informatie over fietscross en de vereniging vindt u op de site.