Zonnige BMX West competitie in Zoetermeer

BARENDRECHT – Zondag 20 september werd de achtste competitiewedstrijd dichtbij huis gereden. Na de wedstrijd in het altijd zonnige Zoetermeer, zijn er nog maar 2 wedstrijden te rijden. De voorlopige uitslagen hebben inmiddels redelijk vorm gekregen.

In de jongste leeftijdscategorieën (Boys -6 t/m Girls 9) hebben de dames Reza Roks (7 jaar) en Nova de Roos (8 jaar) een reëel uitzicht op een podium plaats. Welk nummertje het gaat worden, wordt nog heel spannend. Als eerste jaars wedstrijdrijder rijdt Teun voor aan mee en de jonge heren Davy, Terje en Mika doen het ook keurig in de middenmoot. Iedere wedstrijd leren zij meer.

De categorie Boys 9 is goed vertegenwoordigt door Barendrecht. Mika ruikt aan het podium. Tycho, Kevin, Thijs rijden al een paar jaar wedstrijden en dat is goed te zien. Een stevige plek in de middenmoot waar nog van alles kan veranderen. Kees en Chad doen het hartstikke goed als eerstejaarsrijders.

Hoe hoger de leeftijdscategorie, hoe sneller de BMX-ers rijden. Techniek en ervaring spelen steeds meer een rol voor een goede klassering.

In de middelste leeftijdscategorieën (Boys 10 t/m 13) is dat duidelijk te zien. Stijn stormt wederom op het podium af. Mees, Jens en Max laten grote progressie zien en hebben een stevige middenpositie in de grote groep rijders Boys 10. Marley zie je iedere wedstrijd groeien. Luc en Boyd hebben een stevige top 8 positie en doen het ook dit jaar wederom erg goed. De rijders bij Boys 13 is groot maar Arnold houdt zich heel goed staande en Kian zit er ook goed bij.

Boys 14 en ouder, dames 15+ en cruisers is zo’n categorie waar de wind om je oren waait als ze voorbij komen racen. Ruben heeft op dit moment een knappe top 8 notering, Jeffrey, Duncan en Menno rijden goed mee en Kyley (in een klasse hoger) doet het erg goed met een plek in de top 10.

Lotte en Mandy rijden hartstikke lekker in hun eigen dames competitie. Daniëlle zal niet in de eindnotering voor komen door te weinig wedstrijden, maar heeft inmiddels wel de smaak te pakken.

Voor FCCB rijden dit jaar ook een paar enthousiaste, oudere rijders die minstens zo fanatiek zijn als de jonge jeugd. Matthieu, Pascal en Martijn hebben te weinig wedstrijden gereden voor een eindklassering, maar zij beloven wat voor het komende seizoen.

Met nog twee wedstrijden te gaan, blijft het spannend tot het eind. BMX kan onvoorspelbaar zijn. Uitslagen staan nog lang niet vast.

In Zoetermeer werden manches werden gereden door Thijs, Chad, Jens, Kian en Menno.

In de halve finales gaat het vaak nek aan nek om bij de eerste 4 te rijden. B-finale zijn er gereden door: Davy (boys -6), Terje (boys 7) Mika (boys 8), Tycho, Kees en Kevin (boys 9), Mees en Max (boys 10), Arnold (boys 13), Jeffrey (boys 15), Duncan (boys 17+), Mandy en Daniëlle (girls 15+)

Knappe A-finales werden gereden door Reza (1), Teun (4), Nova (2), Mika G (4), Stijn (1), Luc (8), Boyd (5), Ruben (7), Lotte (5), Matthieu (4)

Meer informatie over fietscross en de vereniging vindt u op de site: fccbarendrecht.nl