FCC Barendrecht bij BMXTrofee competitie in Baarn

Op zondag 1 april werd op de BMX track in Baarn de tweede wedstrijd van de BMXTrofee- West competitie gereden. Gelukkig was de baan zelf goed berijdbaar, maar voor de toeschouwers was het vooral modderig. Banden en schoenen van de rijders moesten voordat zij de startheuvel op liepen ook goed schoongemaakt zijn om glibberpartijen te voorkomen.

Ook deze competitieronde veel Barendrechters aan de start en na de successen in Velsen, was iedereen goed gemotiveerd om er ook in Baarn een mooie racedag van te maken.

Met name in de jongste categorieën werden goede zaken gedaan in Baarn. De jeugd heeft de toekomst en met het gedegen trainingsbeleid krijgen deze jonge rijders een goede basis mee om verder te groeien binnen de BMX. In alle leeftijdscategorieën werd overigens goed gestreden, veel mooie acties waren er te zien met dito resultaten.

• Manches werden gereden door Gijs, Boris, Tijn, Mike, Mika, Noah, Iris, Scott, Ferry, Jens, Boyd, Tobias, Lisa en Menno.
  • Mooie B-finales: Shane, Jitte, Nathan, Terje, Matt, Mika, Tycho, Thijs, Luc, Ruben, Mandy, Luc, Matthieu, Rob en Bert.
  • Knappe A-finales werden gereden door Joost, Lucas, Teun, Nova, Kees, Mees, Max, Stijn, Daniëlle, Mandy, Iris en Lisa,

Zondag 8 april wordt de eerste Nationale wedstrijd in Heiloo gereden.

Meer informatie over fietscross en de vereniging vindt u op de site: www.fccbarendrecht.nl

Artikel: De jongste categorie rijders Boys 8 / Girls 9 deden vooral goede zaken in Baarn. Jitte en Shane reden een mooie B-finale en in de A-finale werd het een feestje tussen Joost en Lucas., die resp. een eerste en tweede plek reden. (foto’s gemaakt door: Remco Huvermann)