Derde Nationale BMX wedstrijd voor FCC Barendrecht

Zondag 11 juni werd de derde Nationale BMX wedstrijd in Nuland gereden. Een laatste meetmoment voor het Nederlands Kampioenschap waar veel Nationale rijders ook aanwezig zullen zijn. De hoge temperatuur is niet de beste omstandigheid om te fietsen. Maar met hoge temperatuur een wedstrijd op niveau rijden kan ook een voorbereiding zijn voor de grote kampioenschappen die in juli gereden zullen worden.

Fietscrossclub Barendrecht was vertegenwoordigd met maar liefst 19 rijders. Voor de jonge rijders was met name de 5-meter hoge en steile startheuvel een uitdaging. Voor de 13+ rijders was dit een lastige 2e deel van de baan, welke wel op een semi pro-sectie leek.

Manches

Terje Koopmans boys 9, Kees Wildeboer Boys 11, Mees de Roos, Max de Groot, Jens van Esdonk Boys 12, Luc van Haaren Boys 13, Menno van Bebberen Sportklasse 17-24, Dick van der Jagt sportklasse 25-29, Daniëlle Huvermann girls 15+16, Luc van Haaren Cruiser 13-16, Luc van Haaren Cruiser 13-16, Bert van Leeuwen Cruiser 45+ en Mandy van Esdonk Cruiser 16+ reden goede manches en kwamen vaak maar weinig tekort voor doorstroming.

In de kwart finale zijn rijders nog meer aan elkaar gewaagd. Thijs Vrij en Tycho Kuiters waren zeer tevreden met hun verdiende doorstroming naar de kwartfinale.

Finales

De halve finale is spektakel, de heren hebben dan al een kwart finale gereden. De wil om door te stromen naar de finale is groot, wat de races extra spannend maken, Teun Ouwens Boys 8, Mika Gouman Boys 11, Ruben van Gemeren Boys 16, Nova de Roos Girls 9-10, Mandy van Esdonk girls 15+16 reden een geweldige halve finale..

De Jonge Joost Vrij en 12-jarige Stijn Ouwens reden een verdiende finale en finishten respectievelijk 6e en 7.

Fotografie: Remco Huvermann