Finale Club wedstrijd BMX in Oud Beijerland

BARENDRECHT – Zaterdag 29 oktober werd de finale van de Clubcompetitie tussen Oud Beijerland en Barendrecht gereden. Een competitie van 7 wedstrijden, waarvan 5 wedstrijden tellen voor het eindklassement.

Een laagdrempelige competitie tussen de twee BMX clubs. Tijdens de wedstrijden kunnen beginnende rijders bekend raken met wedstrijden. Je ziet de veelal jonge kinderen groeien in zelfvertrouwen na iedere wedstrijd. Een aantal nationale rijders, kozen ervoor te rijden in een hogere leeftijdscategorie wat hun goed afging.

Bij een aantal leeftijdscategorieën was het nog heel spannend. Rijders moesten tot het uiterste gaan voor een felbegeerde podiumplek. Samen met het prachtige herfstweer, maakte de strijd op de baan de wedstrijd een genot om naar te kijken.

De clubwedstrijden zijn een mooi voorbeeld van de saamhorigheid die binnen de sport heerst. De organisatie van de wedstrijden is een wisselwerking tussen de twee verenigingen. Vrijwilligers van beide clubs stonden op de baan om de wedstrijd te begeleiden, van EHBO-er tot officials. Maar ook tussen de rijders van beide verenigingen zijn in de loop van de jaren vriendschappen ontstaan. Samenwerking versterkt, daar zijn beide verenigingen zich sterk van bewust.

Clubkampioenen: Reza Roks, Nova de Roos, Mika Gouman, Kees Wildeboer.

Podiumplekken: Terje Koopmans (3), Max de Groot (2), Tycho Kuiters (2), Mees de Roos (2), Luc van Haaren (2), Menno van Bebberen (3).

Prachtige persoonlijke prestaties: Boys -7; Nathan Paula, Davy de Werker, Maes Vos, Levi Lock, Lucas Falling, Sammy Kuijper. Boys 8/girls 9; Pim Morren, Boris Patiradj, Tim van der Wel, East End, Tygo Legerstee, Lucas Kusters, Mei-Lee van Someren, Robin Bouman. Boys 9/ Girls 10; Mika Krispijn, Ivan Vermeulen, Thomas Baas, Mike Barendrecht, Jack van de Velde, Joep Merlijn Sijben, Djestin de Vries. Boys 10/ Girls 11; Kevin Bronswijk, Chad Roks, Thijs Vrij, Iris Udo, Boaz Reedijk, Kevin Sinterniklaas, Tijmen Trap, Bente Koopmans, Robin Visser, Fabian Bas, Sergio Vriesde. Boys 11 / girls 12; Marley Roeland, jens van Esdonk, Mike van Someren, Ferry van Kleef. Boys 12; Ernesto Rijsdijk, Levi Westdijk, Sam Haak, Menno Boer, Jasper de Visser. Boys 13; Jay Breek, Liam Vervaart, Tobias Meijer, Nick Haas. Boys 14 / girls 15; Arnold Thomassen, Daniëlle Huvermann, Kian Doff, Mandy van Esdonk. Boys & girls 17+; Matthieu Roks, Pascal Grimberg, Rik Stolk, Jeffrey de Werker, Stefan van Dijk, Lotte Jongkoen, Jeroen Koopmans, Rob Udo, Martijn Vermeulen.

De trainingen zullen nu op een laag pitje staan. Wanneer het weer het toe laat zal er 1 keer in de week een algemene training zijn. Begin 2017 zullen de reguliere trainingen weer van start gaan. De wedstrijdrijders zullen hun trainingen in januari weer oppakken om in maart weer op wedstrijdniveau te zijn voor de start van het nieuwe seizoen.