Basketbal

BARENDRECHT – Aarnoudse Binnenland heeft zich met een ruime zege bij DBV Rowic toegang verschaft tot de achtste finales van de NBB Beker. In die ronde treedt Binnenland op als gastheer van SPM Shoeters. Hielden de Barendrechters vorige week De Groene Uilen nog op 49 punten, bij DBV Rowic bleef de teller zaterdagavond steken bij 39 punten.

Net als vorige week moest Binnenland het doen zonder de inbreng van Sander Trommelen en Niels Plieger. Het weerhield de ploeg er niet van om furieus van start te gaan. Via 6-13 liep Binnenland eenvoudig uit naar een 13-28 voorsprong na 10 minuten spelen. De marge zou voor rust zelfs nog verder oplopen naar 27 punten (13-40). Met een ruststand van 18-40 was het duel halverwege reeds beslist.

De thuisploeg, actief in de Eerste Divisie B, bleek simpelweg geen moment in staat om het Binnenland moeilijk te maken. In het derde kwart kwam het kwaliteitsverschil dan ook nog nadrukkelijker tot uitdrukking op het scorebord (31-69). Uiteindelijk zou men finishen op 39-86, waarmee Binnenland zich kan gaan opmaken voor het treffen met eredivisionist SPM Shoeters/Den Bosch.

Vitas Kazanakovas, trainer van Aarnoudse Binnenland, was vooral te spreken over de instelling van zijn spelers. “We begonnen goed aan het duel, waardoor we de gehele wedstrijd de bovenliggende partij waren. Ik ben erg tevreden met de instelling van de groep. We hebben DBV Rowic niet onderschat en waren de hele wedstrijd scherp. Ondanks dat we met 8 spelers een kleine rotatie hadden, speelden we met een hoge intensiteit. We willen ons natuurlijk nog verder ontwikkelen, maar ik ben blij met onze huidige vorm.