Dames Lintex Binnenland Barendrecht

BARENDRECHT – Na vier nederlagen op rij hebben de vrouwen van Lintex-Binnenland de draad van het winnen weer opgepakt. In de Utrechtse sporthal Galgenwaard was de ploeg van coach Joost van Rangelrooy en assistent-coach Mitchell Lieveld een flink stuk te groot voor thuisploeg Amazone dat er met een 55-94 eindstand uiteindelijk nog redelijk vanaf kwam.

Met name het tweede (6-26) en derde kwart (9-27) overtroefde Lintex-Binnenland de Utrechtse formatie en de marge had nog veel groter kunnen zijn als in het laatste kwart de concentratie bewaard had kunnen worden. Zera Butter (29), Lisa van den Adel (14) en Michelle Zantman (10) scoorden in de dubbele cijfers en alle tien de speelsters, inclusief de 14-jarige Chermensa van la Parra en de 15-jarige Imke van Genderen, wisten tot score te komen.

Wedstrijd

Nadat Eline Kasius vorige week haar eerste minuten had kunnen maken was het nu Rachel Roubehie-Fissa die weer fit genoeg was om te spelen. Voor coach Joost van Rangelrooy zijn er daardoor langzaamaan weer wat meer keuzes te maken tijdens de wedstrijden en de hoop is dat Esther Fokke in december weer kan gaan aansluiten. Lintex-Binnenland start nog wat stroef waardoor de thuisploeg een 6-2 voorsprong kan pakken, maar als het tempo wat wordt opgeschroefd is het via onder andere scores van Eline Kasius en Michelle Zantman in korte tijd al 8-16. Even lijkt de thuisploeg nog aan te haken maar Zera Butter vanaf de vrije worplijn en Willeke Bruins zorgen voor een 12-20 stand na kwart één. Amazone start het tweede kwart nog met twee scores (16-20), maar dat is wel zo’n beetje het laatste wapenfeit. Rachel Roubhie-Fissa start met een score een run van maar liefst 0-26. Zera Butter, Lisa van den Adel en Shari Jeffrey nemen hierin het grootste deel van de productie voor hun rekening, maar ook Imke van Generen laat zich niet onbetuigd. Vlak voor het rustsignaal weet Amazone de scoringdrift van Lintex-Binnenland dan te onderbreken waardoor de kleedkamers bij een 18-46 stand worden opgezocht.

Na rust gaat Lintex-Binnenland rustig door op de ingeslagen weg. De press die wordt neergezet is te machtig voor Amazone en balverlies straft Lintex-Binnenland per definitie af met een score. Zera Butter weet zelfs in een tijdsbestek van ongeveer 30 seconden 11 punten op het bord te toveren. Amazone blijft elk antwoord schuldig aan het einde van het derde kwart is de wedstrijd bij een 27-73 stand uiteraard helemaal gespeeld. Het laatste kwart gebruikt coach Joost van Rangelrooy dan ook om flink door te wisselen, waarbij Imke van Genderen en Chermensa van la Parra ook wat extra minuten kunnen maken. Na een driepunter van de laatste wordt de maximale marge van de avond bereikt (32-83). Lintex-Binnenland gelooft het dan wel waardoor Amazone de stand toch nog iets dragelijker aanzien kan geven. In de slotfase probeert Lintex-Binnenland onder aanvoering van Linda Appers nog richting de 100-punten grens te komen, maar bij een 55-94 eindstand klinkt het eindsignaal.

Scores: Zera Butter 29 (+ 7 rebounds, 8 steals), Lisa van den Adel 14 (+ 7 rebounds, 6 assists), Michelle Zantman 10, Willeke Bruins 9, Linda Appers 8, Eline Kasius 7, Shari Jeffrey 6, Rachel Roubehie-Fissa 4, Imke van Genderen 4, Chermensa van la Parra 3.

Programma

De aankomende anderhalve week is er geen competitieprogramma omdat het Nederlands Vrouwenteam een tweetal EK-kwalificatiewedstrijden speelt tegen Kroatië en regerend Europees Kampioen Frankrijk. Zera Butter en ex-Binnenland-speelster Natalie van den Adel maken deel uit van selectie van het Nederlands team voor deze twee wedstrijden.

Lintex-Binnenland hervat de competitie op zaterdag 28 november met een uitwedstrijd tegen CTO Amsterdam. 1

Ruud Fokke documenteerde de overwinning gisteravond (Zaterdag 14 november 2015) tegen Amazone in een mooie serie foto’s. Klik op de link hieronder voor alle foto’s:https://goo.gl/hRzDU8

Posted by Binnenland Dames 1 on zondag 15 november 2015