BARENDRECHT – De vrouwen van Lintex-Binnenland/Rotterdam hebben de belangrijke uitwedstrijd tegen Dozy Den Helder met 56-73 gewonnen. De formatie van coach Joost van Rangelrooy speelde in de kop van Noord-Holland een zeer sterke wedstrijd en eindigde met vier speelsters in de dubbele cijfers. Zera Butter eindigde met 24 punten, Tae’lor Purdy miste met 17 punten en 9 rebounds net een double-double en ook de sterk spelende Corine Manuputty (12) en Lisa van den Adel (10) hadden een belangrijk scorend aandeel. Verder zorgde naast Tae’lor Purdy (9) ook Marlous Nieuwveen (10) en Rianne de Roos (7) voor een overwicht in de rebound voor Lintex-Binnenland/Rotterdam. Door de zege het en verlies van CTO Amsterdam bij koploper Lekdetec.nl stijgt Lintex-Binnenland/Rotterdam naar de derde plek op de ranglijst.

De eerste scores van de wedstrijd zijn voor Dozy Den Helder (5-0), maar via vrije worpen van Marlous Nieuwveen en 5 punten op rij van Zera Butter pakt Lintex-Binnenland/Rotterdam de eerste voorsprong (5-7). De thuisploeg komt nog op 7-7 maar daarna is het Lintex-Binnenland/Rotterdam dat de klok slaat en bij 7-12 moet coach Tinga van Dozy Den Helder in een time-out vluchten. Veel effect heeft dat niet want het verschil staat aan het einde van het eerste kwart nog steeds op het scorebord (11-16).

In het tweede kwart gaat het tempo bij beide ploegen omhoog en blijft Dozy Den Helder als aan het elastiek in de buurt van Lintex-Binnenland/Rotterdam dat echter continue de voorsprong behoud. Via 24-28 wordt dan een ruststand van 29-34 bereikt.

Lintex-Binnenland/Rotterdam komt prima uit de kleedkamer en beslist direct na rust de wedstrijd. Zera Butter en Lisa van den Adel tekenen voor twee opeenvolgende driepunters (29-40) en kort daarop is het met name Tae’lor Purdy die met onder andere twee driepunters de marge richting de twintig punten brengt (34-53). Aan het eind van de derde kwart zijn de rookwolken opgetrokken en staat er een voorsprong van 36-58 op het scorebord.

In het laatste kwart probeert de Helderse formatie dichterbij te komen maar Lintex-Binnenland/Rotterdam pareert mede aan de hand van Corine Manuputty vakkundig die pogingen. Coach Joost van Rangelrooy kan ondertussen flink door wisselen en al vroeg zijn basis naar de kant halen. De marge blijft continue rond de twintig punten hangen en met 56-73 pakt Lintex-Binnenland/Rotterdam een meer dan verdiende zege.

Scores Lintex-Binnenland/Rotterdam: Zera Butter 24, Tae’lor Purdy 17 (+ 9 rebounds), Corine Manuputty 12, Lisa van den Adel 10, Marlous Nieuwveen 6 (+ 10 rebounds, 4 steals), Rianne de Roos 4 (+ 7 rebounds).

Aankomende donderdag 22 januari speelt Lintex-Binnenland/Rotterdam in het Topsportcentrum Rotterdam om 20.00 uur tegen de nummer twee van de ranglijst, Loon Lions. Toegangskaarten voor de thuiswedstrijden zijn verkrijgbaar via het Ticket Center op de website van CBV Binnenland of direct via de link: http://www.cbvbinnenland.nl/D1/Tickets/. LET OP: toegangskaarten zijn ook vanaf een uur voor de wedstrijd verkrijgbaar bij de kassa van het Topsportcentrum Rotterdam. Voor deze toegangskaarten geldt echter een toeslag!!