Sport: Basketbal

Na de spannende overwinning door de Barendrechtse basketbalvrouwen van vorige week op Dozy Den Helder, stond nu de wedstrijd tegen Solar Systemen Grasshoppers uit Katwijk op de agenda. Grasshoppers is in de ‘winning mood’, tot nu toe werden alle wedstrijden in de Elite A poule door hen gewonnen.

Bij Renes/Binnenland ontbraken Inez van Hulsen, Myrthe den Heeten en Michelle Zantman. Jantine Kraak keert weer terug van haar blessure en stond op de speelsterslijst.

Wedstrijd

Het eerste kwart was een gelijk opgaande wedstrijd, met over en weer scores die netjes in het netje vielen. Echter met nog drie speelminuten op de klok, nam Grasshoppers door twee rake 3-punters een iets ruimere voorsprong. Coach Ton Kallenberg vroeg nog wel een time-out aan, maar dit kon helaas niet voorkomen dat het eerste kwart door Renes/Binnenland verloren werd. Tussenstand na het eerste kwart 24-15.

Het tweede kwart werd een stuk scherper door Renes/Binnenland begonnen. Met name de verdediging stond goed, waardoor Grasshoppers minder eenvoudig een vrije speelster kon vinden. Tevens maakte Jantine Kraak haar comeback in het tweede kwart. Goed om te zien dat, nu de play-offs voor het kampioenschap voor de deur staan, Jantine weer speelminuten kan maken. Het tweede kwart wordt door Renes/Binnenland gewonnen met 19-22, waardoor de ruststand een 43-37 achterstand laat zien.

Het begin van het derde kwart laat wederom een gelijk opgaande wedstrijd zien. Echter doordat de scores over en weer blijven vallen, ziet Renes/Binnenland geen kans om in te lopen. Als dan ook in de laatste minuten aan de kant van Grasshoppers drie 3-punters raak vallen, gaat de winst in het derde kwart met 22-16 naar Grasshoppers. Tussenstand na het derde kwart: 65-53.

Renes/Binnenland noteert in het vierde kwart een zeer laag puntenaantal. In tien minuten tijd worden er slechts 6 punten genoteerd. Als dan Grasshoppers door hun dynamisch spel steeds een vrije speelster vindt en bovendien een viertal 3-punters maakt, gaat het vierde kwart verloren met 23-6. Eindstand 88-59.

Scores aan de kant van Renes/Binnenland: Zera Butter 18 punten, Maxime Essenstam en Eline Kasius 12 punten, Lisa van den Adel en Chermensa van la Parra 5 punten, Gabriëlle van den Bosch 4 punten en Jantine Kraak 3 punten.

Halve finale en thuiswedstrijd

Komende woensdag, 7 maart, staat de halve finale wedstrijd voor de beker gepland. Deze zal worden gespeeld tegen Loon Lions in Landsmeer, aanvang 20.30. De eerstvolgende thuiswedstrijd is komende zaterdag 10 maart tegen Lekdetec.nl uit Bemmel, aanvang 20.30 uur in sporthal De Driesprong. Dit is de laatste wedstrijd in de Elite A poule, daarna volgen de play-offs voor het kampioenschap.